torsdag 3 februari 2011

Gratis ridhus!


Lagom nöjd nu, tur ingen kompis är här för hade garanterat tjatat ner människan på två sekunder!
Hann göra lite ärenden åt min kära mor och varit på banken innan jag åkte till Björkhaga för en god middag och skön spa-stund tillsammans med Jessica och Emma. Tack så mycket Jessica! 

Åkte hemmåt och pratade lite med mitt bollplank, håller tummarna så de gör ont för att en rolig nyhet ska dyka upp snart -inte förvånad iof finns ingen som kan komma upp i dom prestationerna! pratade om lite träning inför tävlingen och de tävlingar som ska komma. Känns skönt att vara friare i det man gör med sin hund nu!
Fick lov att låna Nydalas ridhus då de hade ridit klart för kvällen, guld värt med gratis ridhus! ;) Började med lite platsliggning och använde mig av tipsen jag fått innan. Mikki har ju kommit på att de är väldigt fint att sjunga när man ligger plats så fick göra så hon hade något att fokusera på och därmed stänga lilla pipöppningen. Fortsatte träningen med lite fritt följ men hade fokus på att hon skulle söka position så blev inte långa transport-sträckor. Märks stor skillnad på hunden när man visar vad vill men hon får komma på HUR själv jämfört när man visar hela vägen. Körde igenom 1:an och idag har jag inte mycket att klaga på, hon gör allt och hon gör det BRA sen har ju jag tusen detaljer jag vill peta på men de tar vi EFTER tävlingen. 

Kunde inte hålla mig från att prova "konan" igen och jag hade packat ner en kona i modell "robust" eftersom jag inte var sugen att offra min sista lilla kona. Skickar henne en gång, och gnäller när hon trampar på den  -hon tycker de va grymt onödigt att ta bort trampandet då det var de roliga med det hela. Fick en riktigt mensblick innan hon bara var TVUNGEN att röra den med tassen en sista gång!  men låter henne toucha den med nosen då hon vill veta att hon tänker rätt. Det hela slutar med att jag skickar från halva ridhuset och hon rundar den så fint och tajt! Mammas tjej!  

Avslutar träningen med lite "agility". Folket hade hoppat kombinationer innan så de stod 8 hinder på rad längs ena långsidan, tror de va på 1 meter. Sjukt kul med fart och hoppteknik i en och samma övning. Fort går de ju också när Busan är i farten. Fick starta henne när jag hade gått halva sträckan för att honna i mål samtidigt som henne;)  När man kommer hem så hade pappa varit på stan och inhandlat massa fint till sin dotter, de gillas skarpt! 

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och ta de lite lugnt. Mitt huvud värker då jag varit sämst på att dricka! I morgon blir de pluggdag eftersom de är gigantiskt stora prov nästa vecka! 

3 kommentarer:

  1. Vad gör man inte för ens ludnadsklasskompanjoner? ;)

    Det kommer gå kanon! Hade du någon nytta av mitt tänk? Lilla skitbus kanske kom på något roligare att tänka på på platsen ;)

    Snart kommer det ngt spännande på bloggen... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  2. btw, det är sjukt jobbig att läsa din text [gammal] kan du ändra textsnitt?

    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Ja de funkade kanoners! första gången försäkte hon se om jag såg att hon sträckte sig efter en bajsplutt men fick ett "typiskt" när jag såg henne och efter det var de bar fokus!

    Bättre text nu ;) KUL hoppas du är stolt över er! För vi är det :D

    SvaraRadera