lördag 8 september 2012

by the book!

Började dagen med en långpromenad tillsammans med tjejerna. Så otroligt härligt att bara gå och inte tänka på någonting i den friska morgonluften och titta på solen som letar sig upp på himlen. Viska något gulligt till mina fina som lugnt skrittar framför och som svar få en låg svansviftning. De är livfkvalité! 

Rappi fick idag följa med mig och pansarforden till Mullsjö BHK för att sitta på "kurs" i Grönt kort. Jag satt och försökte få in information mellan öronen och hon vaktade bilen.. Tyvärr har dom ändrat reglerna lite så jag måste skriva provet på nätet ändå [jag som försökte smita från det...] men alltid bra att friska upp minnet och dessutom få ställa frågor till en domare. Förutom massa ny kunskap har jag med mig en TJOCK bunt regler hem som ska skummas igenom. Papperna har redan ett gäng rosa markeringar men de lär bli fler... 

To me you are perfect... 

Efter kursen blev de lite lydnad med den uttråkade valpen som jag hittade i mitt bagageutrymme [tydligen väldigt få som försökt stjäla vår bil så hon hade tagit en tupplur..] 
Jag VET att jag sagt de minst hundra gånger innan men de skiter jag i. Jag ÄLSKAR verkligen den underbara lilla hund. Varför säger jag det idag igen? Enkelt! 
Pratade så sent som förra veckan med Jeanette om att jag saknade lite bytesdrift i min lilla sessa. Svaret jag fick var "Den driften ska enligt etologin VAKNA vid 7 månader så vänta du ska du se". Nöjde mig med det svaret och har sen inte tänkt mer på det. Har inte direkt testat om de hänt något sen jag kom hem heller förens idag. Kan ni gissa vem som blev tokig när hon fick en boll på träningen idag?!?! 
Like by the book! [får fortfarande gåshud] 
Kan ni fatta. Hon är 8 månader och jag har inte gjort NÅGONTING för att "väcka" de hela.. Gaaasch man måste ju bara bli imponerad av henne! [och av Jeanette som alltid har rätt när jag försöker säga emot mina egna hundar...]

Så en riktigt härlig träning på det innan vi rullade hemåt för att smörja alla koppel och fixa med alla prylar som förflyttat sig och hamnat på fel plats [mycket lustigt...]
Nu laddar vi för att ta oss an morgondagens äventyr. Spåräventyr! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar