fredag 7 september 2012

Jag har världens bästa vän!

Livet kan verkligen vara jobbigt. Riktigt jobbigt. Mitt liv är inte jobbigt nu vilket jag är så otroligt glad över. Det finna dom som har de värre, mycket värre men även dom som har de bättre. Har alltid funnits och kommer alltid finnas. Precis som de alltid kommer finnas dom som är både bättre och sämre än mig på saker. Jag har helt enkelt ingen anledning att inte vara nöjd.
Visst. Skulle jag få fria händer att ändra saker i livet så finns de lite "projekt" jag skulle vilja göra men i det stora hela är jag nöjd, glad och lycklig. Behöver man mer?  Oj va djup man blev helt plötsligt... 

Tog mig en promenad med min kära trio i morse [smått ofrivilligt efter att ha råkat ut för nån typ av våldtäckt av allihop när jag vägrat lämna sängen] . Kom 300 meter innan jag fick kaffe och finprat hos moster Pilla. Mycket trevligt. Traskade sen vidare mot bibblan och under tiden jag gick och förde en mycket intressant dialog mellan mig och hundarna tillade ett sms in. Läste och insåg sen att jag har väldens bästa vän! Ett spontant sms fyllt med kärlek intryckt i några få ord och som framkallar ett "jag går här och ler åt mig själv" leende som vägrar släppa taget om läpparna. Du är guld värd !


Slagen hjälte igår kväll!
Vid halv 12 mötte jag och tjejerna upp Mathias och hans djur för lite spår. Rappi fick idag ett långt spår med tre vinklar som gav oss fyra sträckor och tre olika vindriktningar, plus två apporter. I gårdagens spår var det för många apporter och hon började "tröttna" på dom så idag la vi fokus på att öka spårkonditionen och spårvanan.
Zo fick gå ytterligare ett motivationsspår men de enkla kraven att hon skulle spåra någorlunda bra utan att bli slarvig och ta sig runt. Leksakerna som för dagen fick agera apporter var Rosa boll-Rosa kampbit -Bitkudde.

Rappi gjorde ett riktigt fint spår, märktes att hon tyckte den starka sidvinden var jobbig men hon slutar aldrig jobba och det hon gör är att följa vittringen och förflytta sig 30 cm i sidled innan hon hittar kärnan igen [absolut inget att klaga på då hon inte haft så starka vindar innan, bra träning helt enkelt] . Vinklarna kan bli bättre men med tanke på hur få vinklar hon stött på så är det inget att bry sig om och båda apporterna markerades. Är riktigt stolt över henne!

Zo gjorde ett fint spår hon med. Lite slarvig första sträcka då den låg i sidvind [halv storm] och hon tyckte de gav anledning till att fuska. Det är däremot en helt annan attityd i henne nu efter dessa två spår så några fler som detta så ska vi nog få lite fart och trevliga spår med även denna dam!


Ett arbetspass på det med god middag och jag är nu laddad för en omgång på gymmet. Sweet!
I morgon blir det Grönt kort kurs på Mullsjö BHK.


1 kommentar: