söndag 9 september 2012

Vågar man tro att hon börjar engagera sig?

Måste rota fram mitt anteckningsblock med spårjournalerna... alternativt köpa ett nytt. Just nu har jag våra tre senaste spår på lösa papper.. [som brukar ha en tendens till att springa bort...] . Även dagens spår..
Ett spår eller två kan jag minnas, sen blir det bara en stor röra av spår.

Några spår som dock ligger väldigt lättillgängligt i minnet är dagens spår. Som jag dessutom är otroligt nöjd med! Långt spår för Rappis del och ett mikrospår till Zo. Underlaget var nyslagen vall och när man tittade lite närmare var det väldigt glest, torrt och innehöll dessutom många hårda och vassa "skaft". Om ni tänker stubbåker fast i grönt.

Svårt underlag plus en ganska stark sidvind gav Rappi lite problem på de två sträckorna med just sidvind. På medvindssträckorna spårade hon däremot hur fint som helst. Hon markerade dessutom den enda apport som fanns riktigt fint, om än lite snett... [ville inte lägga fler då vi bråkar lite med HUR man ligger och inte i lydnaden och ville inte riskera att de skulle "skada" markeringarna på apporterna i spåret]
Lilltjejen fortsätter helt enkelt att leverera!


Zo som fick ett kort spår [snart höglöp så vill verkligen inte bråka med henne nu... känslorna svämmar över] hade två bollar, apport + slut och en vinkel. Vinkeln var RIKTIGT fin och på slutbollen la hon sig faktiskt. Vågar man tro att hon börjar engagera sig? eller ger hon mig bara falska förhoppningar... Oavsett vad så är jag nöjd med den lilla nakenråttan.

 
I morgon blir det nya spåräventyr. Klurade lite tillsammans med Mathias om vad vi ska hitta på då. Blir nog bra. Alltid skönt att ha en träningskompis som känner både mig och mina hundar väl som kan hjälpa till att knyta up knutar och lösa problem :)
 

1 kommentar:

  1. Väldigt inspirerande att läsa allt du skriver om spår, Matilda. :) Får mig att vilja gå ut och spåra själv, men tyvärr är jag för grön för att få det att funka med min lille galning. Går alltid åt helvete på något sätt hur man än försöker.

    Men en vacker dag... ;)

    SvaraRadera