tisdag 11 september 2012

jag börjar låta som en sån där...

Vet inte om jag vågar skriva att även dagens spår gick bra. Känns som om jag börjar "låta" som en av dom som bara har lyckade träningar, bara framgångar i allt dom gör osv även fast vilken människa som helts vet att allt inte alltid går kalas. MEN faktum är att jag inte kan säga något dåligt om dagens spår med min underbara lilla Rapp Rapp, två saker kan jag "klaga" lite på men om man jämför de med resten av spåret så är de skitsaker!

Idag blev de spår på ny mark och med nytt sällskap i form av härliga Cia. Då hon har den lyxen att ha spårmarker bredvid huset blev de intrång på område. Fina marker dessutom!

Dagens spår blev mer likt ett IPO FH spår än ett vanligt fältspår. Flera underlags skiftningar, båge, 7 vinklar och dessutom några sträckor i motvind. Längdmässigt landade vi på ca 400meter. Hade ett "Stopp" under spåret och de på sträcka 5 där vi kom ut på de lite svårare underlaget [torrr jord med örter] och hon av trötthet lyfte huvudet när hon för några sekunder tappade spårkärnan, andades och sen fortsatte.
Ingen höjning av nosen eller något slarv på motvindsträckorna, sträckorna med sidvind var även dom fina [mycket bättre än igår] apporterna markerades och vinklarna tog hon [hon gick över lite i en av dom]. Så tro det eller ej men spåret gick bra idag också. Mammas STJÄRNA! :)

tänk va liten hon var.. 
Blev en lunch med Alicia i Bankeryd efteråt och på vägen hem därifrån svängde jag in och körde lite lydnad på en fotbollsplan och här kom de lite dålig träning. Rappi glider ifrån mig i fotgåendet. Behåller kontakten men för varje steg hamnar hon lite längre ifrån mig i sidled... ett kvitto på att vi måste backa lite i träningen igen.
Zo som haft en tråkig dag [inget spår utan bara bilvaktande] gjorde däremot ett riktigt fint pass. Något slarvig i halterna och de är ju en av våra svaga sidor.. Testade två inkallningar innan vi avslutade. En vanlig och en med ett ställande och läggande. SÅÅÅÅ härligt att se att hon klarar att växla i drift på den sistnämnda :)

I morgon blir de svampplockning med mormor och morfar, ett pass bodypump och vem vet kanske även ett spår ;)


2 kommentarer:

  1. Va kul att det går så bra med spårträningen! =)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Jättebra, nu minsann blir det till att ligga i:) Jättefint spår hon gick Rappi.. Det var ju rätt klurigt de..

    SvaraRadera