lördag 29 september 2012

Innan klockan 3 var hon billig!


Idag fram till klockan 3 var min lilla långpäls VÄLDIGT billig. Blåmärket på underarmen svider!! Sen hände de som får mig att komma ihåg varför jag älskar denna lilla hund så mycket!! 
Hon tog in detta spåret: 



Ville hitta på något nytt för att se vad som händer och tyckte att loopen var en skitbra idé eftersom jag räknade med att hon skulle fuska och ta förflyttningen [där jag kommer ut ur den och fortsätter framåt]  och inte gå runt i den. INTE. Kom på mig själv att börja skratta när hon drog mig runt i cirkeln och de var inte förens vi kom tillbaka till "start" som hon reagerade på att spåret var korsat. Bästa spårhunden!

 

Hon fortsatte lika fint som alltid men de syntes att hon blev lite fundersam när vi närmade oss övergången. Hon tar själva skiftet bra men tappar sen bort sig lite. Tar upp de men klantarslet till matte har lagt näringshög på den lilla sträckan så hon hinner aldrig fästa och sen inte bli ren.. Vinkeln blir skit! 
Hon avslutar i vilket fall skitfint och GPS:n visar att hon tagit in 730 meter spår. Mammas allra finas liten!! 
Hon är förövrigt extra fin nu eftersom jag lagt lite tid på hennes päls!! :') 

Sötas. Bäst. Mysigaste och MAMMAG GRIS! 

5 kommentarer:

  1. Det är så roligt med spår! Verkligen något jag brinner för! ;) Varför har du linan/kopplet så att det går under magen på henne?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är riktigt kul! Jag har de för att jag kör IPO spår och då ska man ha den där :)

      Radera
  2. Fina hund! Det är så spännande och följa er och se vad det blir av henne när hon blir stor, du verkar va en riktigt bra hundförare Matilda! Vad är spåret gjort av? /Katja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va gullig du är! blir ju generad!
      Det är ett männiksospår, alltså enbart vittring efter mina fotsteg :)

      Radera
  3. Shit vad duktiga ni är! Måste med ta tag i spåret snart känner jag :)
    Denna vecka har jag hand om onsdagsträning på Habo om du vill komma. Sen kommer jag träna på fredag kväll på habo med om du är intresserad av lite agility :)

    SvaraRadera