måndag 1 oktober 2012

gårdagens lydnad

Igår levererade verkligen mina sessor [bortsätt från de två timmarna i morse Rappi ylade i hundgården som hon blivit förvisad till då hon störde oss andra som försökte sova och jag vägrade gå ut och göra något åt det]. Ett pass lydnad med begge, rutan och lite position för Rappi. Zo fick traska lite fritt följ och sen stämde vi av sättande, läggande och ställande utan att göra några åtgärder. Ville mest se vart vi ligger så man kan lägga upp en plan. Avslutade med en fjärr och där är hon toklåst i byte så lite förändringar i de receptet och vi ska nog knäcka den nöten med!

Vad det gäller Rappis arbete med rutan är jag svinnöjd! Vi har ju verkligen inte lagt någon tid på det och när hon naturligt bjuder fram ett backa beteende när hon står i rutan och får ett till "rutan" så tror jag att hon kommer få ha de som söksätt.. Kanske ändrar mig men de tar vi då.
Huvudsaken är att lillfisen börjar greppa vart hon ska vara, om än lite långt fram.


Rent känslomässigt så tar Zos pass hem vinsten. Inte alla dagar vi får till en härlig känsla i lydnaden!


2 kommentarer: