onsdag 3 oktober 2012

För jag vet att jag skulle

Har många vänner som skriver otroligt tänkvärda inlägg just nu! Bland annat Jeanette [ni hittar hennes länk till höger i listan] och jag har även läst några fler.
Tycker de är skönt att de finns folk som VÅGAR stå upp för sig själv, sin hund och de träningssätt dom trivs med. Det som sen gör dessa människor så grymma är att de kan bolla idéer med så många olika människor. Folk som kanske inte har tävlat så mycket och som andra inte bryr sig om bara för att dom inte tävlat SM. MEN även dessa hundförare kan ha hökögon för detaljer och vara fenomenala på att klura, dom kanske helt enkelt bara inte gillar att tävla. Bara för att man inte vunnit SM betyder inte de att man är värdelös!! 

Jag har ju lagt ner alla planerade tävlingar jag hade i höst bara för att jag känner mig själv och VET att jag skulle pressat mina hundar på gränsen bara för att jag tycker de är så roligt och ibland glömmer av att jag faktiskt har unga hundar som inte kan allt. Visst tävla är kul, vinna är roligare MEN. Jag kan tycka att det är hur kul som helst men om jag inte är rättvis mot min hund så spelar de ingen roll. Vi är ett Team och plockar jag då bort min hund så står jag där själv... Då blir de ingen tävling alls!  
SÅ.Har jag ingen tävling så kan vi i lugn och ro träna och hålla en härlig energi i arbetet och bygga på vår relation så när dagen väl kommer är vi ett TEAM och då är de skit samma hur de går. Det finns otroligt många grenar och äventyr som väntar på oss och vi ska ta oss an dom ett efter ett när vi är redo! 

Så vad har vi pysslat med idag? [mindre snyggt byte av ämne där..]
Vaknade och var mer eller mindre halt efter nattens rondering. Skorna är skit så måste köpa egna. 
Åkte till Mullsjö BHK för att träffa hundförarna i mitt distrikt och pratade lite med ansvarige för att få ett lite hum om hur framtiden och planen ser för mig och djuren :) Vidare till Nydala för en uteritt på Prada tillsammans med Linnea och Tove. MYCKET härligt och välbehövligt. 
Hemma igen möttes jag av en lerig Rappi som hittat lerdiket bakom farfars tomt... SKJUT MIG!!! 


Rastning av Noggy som bor hos oss i veckan och lite mys med samtliga. Skönt att bara få vara och njuta av lurvtussarnas kärlek. Tog även en sväng till dom som håller på att bygga hundkojan till nya hundgården. Ser lovande ut! 



1 kommentar: