tisdag 16 oktober 2012

En explosion i kroppen


Man hinner inte mycket de dagar man jobbar den saken är klar. Vaknade lite tidigare idag än planerat men när jag var pigg så kände jag inte för att tvinga mig själv att ligga kvar bara för att. Bättre att göra något vettigt!


De så kallade "vettiga" blev träning med tjejerna. Sa ju att jag skulle lägga energi på de fria följer och så blev det. Zo kom ut och var sjukt laddad men ändå öppen för korrigeringar så där fick vi till riktigt fin positioner och jag tror jag börjar hitta vårt tempo. ÄNTLIGEN. Blev en del långa sträckor för att kunna säga åt henne när hon försöker "svänga" efter ett visst antal meter. # Ett otyg vi fått av att köra på små planer då man måste svänga ganska ofta # Avslutade med lite stegförflyttningar och som bekant har ju Zo inte kunnat förflytta sig bakåt så ni kan ju förstå GLÄDJEN som exploderar i kroppen när jag gör ett test för att se hur illa det är och hon gör en klockren!!! förflyttning. Hon själv tittade mest på mig som om jag vore galen när kroppen maxades av glädje.

Rappi som alltid går in med 110% i allt hon gör tyckte det var skitkul tills hon insåg att man inte fick göra hur som helst utan helt plötsligt fick ett mickrogram KRAV på sig. En liten förklaring på vad det var jag ville och hon kämpar med att hålla energin och koncentrationen i styr. Vi gick tre steg bakåt i längd men fyra steg framåt i position och samarbete och det var ju det vi ville åt. Vila.


Under pass två för Zo la jag fokuset på rutan. Var så otroligt nöjd med pass ett och ville inte riskera att jag förstörde den energin. Så rutan utan band och den funkade kalas från 3 av 4 håll. Har fortfarande inte lyckats klura ut varför de inte funkade från den 4e hållet.. hon var inte trött eftersom de var skick från "håll 2". Aja de får bli min nöt att knäcka i natt.

Rappi fick ett kort pass till för att se så hon börjat förstå och göra det till en positiv minnesbild. Blev perfekt. En viftande svans och fin position!

Heffa fick komma ut och mysa lite och han har en speciell stil när han blir klappad.. sätter sig på rumpan och lutar ryggen mot benen. Tokbjörn :')


Snart dags att åka till jobbet. I morgon blir de nog spår för damerna då jag är lite ledig på eftermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Känner ofta att tiden inte räcker till för att träna hund...


    Måste säga att ni är så otroligt duktiga, eller du är det med dina hundar =)

    SvaraRadera