onsdag 31 oktober 2012

Kaffedrickandet klarade jag utan större svårigheter

Är helt slut i min kropp. Två jobbnätter där utbildningar tryckts in innan så sömn och matvanorna har fått lida vilket har resulterat i en kropp som är TÖMD på energi. Låter kanske töntigt men lägg på att jag jobbar 180h innan jag klev på nätterna och de är min första månad med nattjobb så förstår ni kanske att de är lite tufft.

Vid tolvtiden sparkade jag dock upp mig själv för att kunna åka och träna med Securitas.
Lydnad - Kaffe - Platsliggning - Skydd 
Lydnaden gick riktigt bra, en otroligt positiv och obekymrad liten Zo trippade med mig på vänstersidan.   Gick enbart fritt följ.
Kaffedrickandet klarade jag utan några större svårigheter, varken brände mig eller spillde. Framsteg.

Platsen var jag lite orolig för då hon inte har speciellt roliga minnesbilder från platsliggningar med andra hundar men samtidigt så ska man ju passa på att lägga när 5 av 6 hundar är över 4 år och ligger tryggt och bra blev det. Tog en ytterplats och la henne på Go´natt och där låg en lugn Zo hela tiden ut. Inte de minsta rolig men å anda sidan hade hon ingen hund som låg och var orolig i närheten. Riktigt härligt att kunna ge henne det. Vi behövde det verkligen. Även skyddet blev lyckat så jag tror allt damen kommer sova gott inatt.

Du har dina sämre dagar du med hjärtat mitt! 

Rappi fick komma ut och köra lite lydnad i pauserna. Hon ska nog bli bra hon med när hon blir stor ;) Mötte upp Mathias efteråt för lite lydnadsträning och då hade jag planerat att köra budföring. De gick väll sådär. En trött och för ovanlighetens skull oengagerad liten dam var vad jag fick med mig ut på planen. Som tur var har Mathias lösningar på det mesta och i slutändan hade hon sprungit några gånger, om än korta sådana.

Hundkojan har kommit med, ska ta lite bilder på den i dagsljust i morgon. Enligt mig blev den lite för hög men men. Hade tydligen något med materialet i tak och golv att göra. Inuti blev den däremot PERFEKT!!
Nu ska jag göra ett röj på rummet sen lägga mig i soffan och bara vara.

4 kommentarer:

  1. Du verkar ändå ha ett roligt och intressant jobb! =) Är det meningen att Zo ska gå med dig sen när du jobbar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är riktigt roligt :) Ja om hon går igenom L-testet :)

      Radera
  2. Grattis till grymt kaffedrickande ;)

    SvaraRadera