söndag 28 oktober 2012

00.05 infann vi oss

Vet inte om jag ska klassa mig själv som galen, idiot eller bara nöja mig med att jag inte är fullt normal. Det sista känns minst kränkande mot mig själv.

00.05 i natt åkte jag och tjejerna nämligen iväg på hundträning. Lilla Zo skulle testas tjänstemässigt i lite  jobbiga lokaler. Så vid ett lager mötte jag upp ansvarig för de hela. Totalt tre pass gjorde vi inne i de mörka och bullriga lokalerna. Två kanonpass och ett lite sämre men det ledde å andra sidan till ett av de två kanonpassen :)

Sjukt roligt att se min lilla sessa vågar stå på sig, våga bli arg och våga springa efter en okänd människa in i en mörk lokal. Ännu roligare är det att se hur mycket hon växer av det hela och hon njuter varje minut. Varje sekund.

Den lilla långhåriga saken fick komma in en sväng med för miljöträning. Öppen gallaertrappa och maskinrum blev hennes uppgift. Något hon löste med ett gäng svansviftningar [som vanligt] det enda som bekymrade henne var gallervåningen där man såg rakt igenom och tre meter ner. Det var hon inte lika självsäker på men hon fick ut på det! Mammas finaste!

Stannade för att tanka på vägen hem, det blev en låååång tankning. De råkade lixom bli lite lydnad med Rappi bland alla pumpar. Ett ordentligt steg framåt i fria följet där hon inte släpper kontakten men hon tappar lite position så blev lite förklaring på det. Vittring mellan pumparna. Fjärr och slutligen "Go´natt" där jag för första gången gick dold. Sagt de förut och jag säger det återigen.
 JAG ÄLSKAR DEN DÄR LILLA HUNDEN!!! 

Klar med vittringen..


03.00 kom vi hem men då ställde ju klockan om sig så jag gick inte miste om så mkt sömn!


2 kommentarer:

  1. Härlig läsning! A allways! :)

    SvaraRadera
  2. Herregud sicken okristlig tid att träna på :P Kul att det gick bra :))

    SvaraRadera