lördag 27 oktober 2012

Har på tre dagar lyckats med att skapa KAOS!

I tre dagar har mina hundar fått ledigt från mig då jag jobbat som en tok och varit supertrött de få timmar jag varit vaken. Nyttigt för oss allihop tror jag. Jag har även lyckats skapa ett kaos i min värld..  



äääälskar den! 


... typ som att kvadda framsidan på min Iphone.. trilla ner för trappor.. låsa in nycklar.. fått veta att min bil kommer kosta 10 000 att laga...osv. Sjukt irriterande.. Så för att muntra upp mig lite fixade jag så jag fick byta min baksida på telefonen permanent till en ROSA!!! klick HÄR om ni också vill byta :) 
Igår hann jag även åka förbi Charlies som fyller 25år och hade 25% i hela butiken. Vinterjacka till träningarna i vinter till mig, reflexvästar till alla fyrbenta, tröja till mig och pälsglans till Rappi. 
Då farfar har en tendens till att förstöra saker så kände jag inte för att lägg överdrivet mkt pengar på reflexvästarna och dessa passade mig utmärkt! 




Med tre dagars hundvila var det ganska skönt att få stoppa in hundarna i hundkärran och åka mot spårmarkerna idag. Om än en leriga sådana. La ett bakvänt P till lilla sessan och insåg ganska snabbt att de skulle bli ett svårt spår. Jord med is och snö, på det en Matilda som snubblat fram och tillbaka likt en tokfull 18åring. Med andra ord KAOS i hur fötterna hamnat.

Hon tog sig igenom de hela och stundtals spårade hon utmärk. Lite problem med isen när hon först stötte på den så fick stötta henne lite där men sen tuffade hon på. Hon hade däremot stora protester när det kom till att lägga sig vid apporterna.... man kan ju bli smutsig. Vi blev ganska smutsiga också. Fötterna var dubbelt så tunga med all lera på och mot slutet var det svårt att gå. Så jag är mer än nöjd med min lilla spårpärla! 







Nu sitter jag med en Chailatte och väntar på att klockan ska bli 12 så jag och Zo kan möta upp securitas hundansvraig för lite träning på en fabrik. Spännande! 

2 kommentarer:

  1. Oj vad du hinner med! Hoppas det går bra på nya jobbet, låter spännande med fabrikstränong:))

    SvaraRadera
  2. Trist att kvadda iphonen... Finns en jämförelsesida som jämför mobilreparationer. www.comparerepair.se om det är till någon nytta =)

    SvaraRadera