måndag 24 september 2012

En riktig vän!

Något vi människor har lätt för att göra är att utnyttja våra vänner. Vara vänner när de passar oss och sen bara dra. En riktigt bra vän är väldigt sällsynt och OTROLIGT underskattade. För vad är det vi behöver när livet inte går spikrakt uppåt. En mur står i vägen eller vi har de trassligt..?? Jo en vän! 

Hundvärlden är ett ställe där man lätt fördärvar vänner eftersom man ar svårt att glädjas åt sina vänners framgångar. Hitta på ursäkter för varför de gick så bra för dom och snacka skit istället för att vara stolt för att en vän har nått ett mål! 

För mig är en riktig vän en som ringer utan anledning, för att prata om ingenting. Om jag inte svarar talar dom in ett meddelande som gör att kroppen blir helt varm av glädje när man lyssnar på det. 
En riktig vän är en person man vet man kan besöka när som helst och att dörren alltid är öppen.  En riktig vän finns alltid när man som mest behöver utan att man behöver säga något. 

Jag har en sådan vän. HON är en otrolig förebild för mig sedan länge. 
HON står upp för sig själv, har alltid leendet nära, är ärlig, rak och finns alltid där även om hon själv håller på att falla isär. HON är fantastisk på flera sätt!! Är otroligt tacksam för att jag har turen att få ha henne! 
HON är min syster [på låtsas]  världens finaste och en av de människor jag tycker allra bäst om!!! 


6 kommentarer:

  1. Herrejösses! JAg tror det kom en och två glädjetårar! Så fiiiiint skrivet underbara du!
    Klart jag finns här pärlan! Självklart! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med om allt och lägger till blygsam också <3

    SvaraRadera
  3. Matilda: Känner dig inte, men du är själv en sån där underbar vän. Det visade du när du skrev som du gjorde !

    SvaraRadera
  4. Vad underbart att ha en sådan fin vän :)

    SvaraRadera
  5. Ja va glad att du har en sådan vän och va det tillbaka med....

    SvaraRadera
  6. Ja va glad att du har en sådan vän och va det tillbaka med....

    SvaraRadera