fredag 11 november 2011

Duktiga valp!

Ska bli så skönt att gå och lägga sig snart! hoppas att jag ska kunna få sova en liten stund i alla fall innan klockan ringer 04.30... Bilen är proppad med varma kläder då det med all säkerhet kommer vara minusgrader ute och vi ska vara ute på åkrarna hela dagen så det är ju bäst att vara förberedd ;)
Tog fram lite "grönkläder" och fick en sjuk längtan efter att få använda dom.. saknar den tiden faktiskt! Full rulle i skogen och lite vapen! Underbart!

en bra karl reder sig själv..! 
Hann med att lägga ett spår till Heffa idag. Passade på att miljöträna lilleman i form av att ligga utanför en mataffär och vänta på att jag handlade slutburk och batterier. Underbart tycket han som fick en anledning att muttra åt lite folk som kom för nära.. men stilla LÅG han! Gulltussen!
 Zo fick lära sig att markera apporter utanför spåret idag medan jag satt och väntade på att spåret skulle få ligga. Hon greppade ganska fort vad det var hon skulle göra men det kan ju vara för att de stod leverpastej på menyn. Va gör man inte för en bit leverpastej lixom?


Lillemans spår gick faktiskt riktigt bra! Han hade mycket bättre fokus även om han går tillbaka en gång men det  är ju mycket på grund av att jag vill att han ska visa att han är säker vilket han inte var och då backar han. Han gjorde mig däremot riktigt stolt när det kör förbi två bilar samtidigt och han noterar dom knappt! Mammas GRIS!

tanken var att ni skulle få se en film men Youtube samarbetar inte med mig just nu så den får ni se i morgon...

Hoppas hinna med ett spår efter tävlingarna i morgon, ska nog inte vara helt omöjligt! Frågan kommer nog snarare vara om jag kan hålla ögonen öppna ;) Är i vart fall taggad på att få se duktiga hundar spåra i morgon! Tråkigt bara att missa allt annat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar