tisdag 1 november 2011

tackjakt

Då va dag två på äventyret här uppe snart slut och denna dagen slår faktiskt gårdagen!

Skulle ju göra en "riktig" träning idag, så bilen styrdes ut i skogen och vi traskad ytterligare lite till in i skogen med dummies, gevär och hundar. fick börja precis som igår med markeringar först två enkla och sen en dubbel. dom två enkla gick bra sen fick vi ett litet missförstånd på dubbelmarkeringen men löste de och gjorde sen en ny som gick kanon :) Avslutade de passet med en dirigering som även den gick riktigt bra. 

Full fokus!

Pass två blev ett sökpass. Elva dummies och tre hundar, riktigt kul att få se den biten av arbetet. Grymmast var lilla Pluto som springer i 130 knyck men ändå har full koll med nosen. Upp på stenar och ner i hålor. Full koll och full fart.

Sista passet idag som va ett kort nu på eftermiddagen blev en dirigering med söksignal.SJUKT kul! Första skicket gick kanon och andra fick jag jobba lite med visselpipan men  GALET va gött de va när vi fick till de. Lyckorus!

Nu blir de till att försöka sova för i morgon ska vi upp tidigt och ut på tackjakt. ;åste erkänna att jag är sjukt nervös men grymt taggad. De återstår ju att se hur jag klarar av de hela. Vet ju i alla fall att hunden kan så blir de fel ligger de ju på mig. Är hur som stolt över mig själv för det va första gången jag såg en apportering live igår och i morgon ska jag stå på en jakt ;)


4 kommentarer: