tisdag 22 november 2011

Perfekt eller helt okey..?

Full fart idag får början till slut!
Jobb 09.00-20.00, träning på sportlife med Marit till tio sen hem äta och söka jobb. Nu är det bara duscha som är kvar innan man kan krypa under täcket och sova en stund innan det är dags att jobba igen. Har dock fastnat på youtube och MASSA inspirerade hundfilmer..Typiskt!  finns verkligen oändligt med motivation och inspiration att hämta där.
min fiiiina "lilla" prins! 
Har tänkt mycket på min träning med Heffa idag [11 timmars arbete ger mycket tid för att tänka..] och vad som faktiskt är målet med den. Ska jag satsa och lägga ner tid på teknik och allt vad det innebär för att kunna få de resultat jag vill eller ska jag köra på men hålla det på en sån nivå så det blir "helt okey" och strunta i att sträva mot "perfekt"... Det är ju alltid svårt att träna en hund där man har fler personer är inblandade även om det i vårt fall inte till så stor nackdel. ÄN. Fortfarande kvarstår dock faktumet att jag inte har reklampauserna eller lunchen att träna detaljer eller likande med honom. Svårt. I vilket fall som helst så har jag ju inga andra hundar än han och Zo under vintern så nog kommer jag träna alltid. Det lutar åt att jag lägger min själ på lilleman så får vi se hur långt vi kommer på det. [finns ju lite planer på allt möjligt både med och utan honom i mitt huvud...]  Just nu är det ju spår som gäller då jag vill att han ska få mogna lite och "vila" lite från lydnaden i hopp om att den ska ytterligare lite bättre om någon vecka eller två.

Tänker titta på några fler filmer med Takida spelandes i bakgrunden innan jag kliver in i duschen och drömmer om att bli en grym hundförare!

Sleep tight!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar