söndag 6 november 2011

polisberöm!

Har för ovanlighetens skull inte någon söndagsångest och det trots att de väntas jobb 09.00-20.00 i morgon.
Har haft en helt grymt rolig helg! Igår sprang jag och Mathias runt på massa åkrar för att kolla så att alla IPO-FH spår till tävlingen nästa helg får plats. Det var lite blandade diskussioner om vem av oss som va snurrigast igår, jag hävdar att de va Mr. Samuelsson men han har tyvärr medhåll från gruppen.. Det påstår att de ska ha något med min hårfärg att göra?!
Gårdagen avslutades på Sliver på Sportlifes medlemsfest. Jag och tjejerna dansade tills vi inte kunde stå, underbart! Fick beröm av en Polis när vi skulle hem för att jag var artig nog att fråga angående en trafikregel ;)

Med en galen natt i kroppen så startade min dag GRYMT segt [avslutades lika GRYMT galet på gymmet..] . Gick upp ur sängen 9 åt frukost sen somnade jag i soffan igen och vaknade först när mamma och pappa kom hem vid ett, något piggare den gången!
Drog på mig hundkläderna och traskade upp mot mina små djur. Heffa "råkade" ju sätta sig i ett fullbett i min arm igår och jag ville kolla av så han inte hade fler planer på något liknande men konstaterade rätt snabbt att hade han haft planer på samma sak idag hade han skrotat dom. Så de var en mycket gosig klump som kröp upp i knät för att få sina klor klippta  Klippa klorna är ju en av de saker Zo älskar här i världen mer än att döda ekorrar så hon behöver man inte be två gånger för att hon ska komma och lägga sig tillrätta. Tyvärr kom det en Heffa när vi var på sista klon och såg till att lilltjejen fick en bit av pulpan avklippt men inte tt ljud kom från henne? hon kan omöjligt va schäfer...

Med en avklippt klo ville jag inte köra Zo för mycket i lydnaden, onödigt att öka cirkulationen mer än nödvändigt så hon fick sig bara ett snabbt teknikpass på lägganden. Det må varit ett kort pass men resultat gav de. Nu gör hon inga "fin flicka" lägganden längre ;) Eller i alla fall inte mer idag det är ju ändå Zo vi pratar om...

Lilleman däremot fick göra desto mer. Introducerade honom för vittringsapporteringen, hade egentligen inga större förhoppningar på att de skulle gå att ens komma en liten bit in på momentet men sen är ju klumpen den han är.. och de tog inte lång tid innan han greppa att han skulle slå på näsan. Sista skicken låg det totalt tre pinnar och han plockade rätt alla gångerna. Mammas Griis!
 Tyvärr är jag ju sån så börjar träningen bra måste jag alltid testa lillemans gränser.. Så vi tog oss an ställandet. Han vet ju att stå betyder att man ska limma alla fyra tassar i backen tack vare fjärren så det va ju bara att förklara att man gör samma sak här fast under gång. Plättlätt! [inte riktigt kanske men teoretiskt sett är det ju de ;) ] mindre lätt va det med balansen men den kommer! 

Kunde inte hålla mig från att göra igenom lydnadsklass I programmet med honom som avslutning minus hoppet och han gör det riktigt kalas. Så hoppet om att starta en etta till våren gick från hopp till en självklarhet. Lilla prinsen!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar