lördag 12 november 2011

en riktig fegis...


Är lagom mör i både huvud och i kroppen efter idag. Känns att man varit vaken sen halv fem och att de första timmarna man var vaken var en aning lite för spännande..! När jag lämnade lilla Mullsjö i morse började jag undra om jag verkligen körde på en väg och inte inuti ett gigantiskt mjölkpaket, helt galet va det var tjock dimma... inne i Jönköping släppte dimman och ute på motorvägen var det inte en bil. Underbart att ha en hel motorväg för sig själv ;) [tyckte de va ett tecken på att jag var uppe på tok för tidigt!] 
Svängde in på skogsvägen till spåren 06.15 vilket jag hade planerat, skulle möta Johan vid halv och hade tänkt hinna rasta djuren innan, tyvärr blev de inte riktigt som jag tänkt två sekunder senare... sätter på helljuset och får se fyra vildsvin stå mitt på vägen!?! och helt plötsligt blev jag världens fegis! Satt i bilen ett bra tag med låsta dörrar men när hundarna inte slutade morra bestämde jag mig för att åka därifrån. Åkte tillbaka precis samtidigt som Johan kommer och känner mig som en treåring när jag protesterar mot att gå ut spåren ensam. Som tur va kom Ulrika ganska snabbt och då kändes det lite bättre men gillade inte att traska runt ensam på den halvdimmiga åkern...

Resten av dagen rullade på fin fint! Hundarna som gick mina spår fick 90 och 92 poäng så jag är mer än nöjd med min insatts. Får se om det går lika bra i morgon! :) men nu ska jag sova.. är helt slut och i morgon ringer klockan vid fem!


Dagens bästa prestation kom från fina Frida och hennes Vimza! Grattis till ert cert i IPO tre och en plats i VM laget! Ni var riktigt grymma! :) 

2 kommentarer:

  1. Wehey! Tackar Matilda. Gött med ett fans. ;P /Frida o Vimmiesnutt

    SvaraRadera