onsdag 23 november 2011

lycklig dag!

Just nu är jag löjligt glad. Skulle jag sitta på en tunnelbana skulle folk förmodligen irritera sig på mig för att jag sitter och ler hela tiden för mig själv utan att de vet varför. Anledningen till att jag är superglad är så enkel som att jag haft en fantastiskt bra dag! Tiden på jobbet bara försvann och innan jag gick hem fick jag med mig massa skina, kyckling och schnitzel hem till mina små pälsbollar. [lite fördel ska man ju ha om man jobbar i en matbutik] 

Skyndade mig hem och stekte kötter [var inga färdiga schnitzlar utan bara köttet...] för att sen klippa ner dom till små bitar. Tänkte att jag skulle köra lite klickerträning med mina små i form av "lådan". Uppe hos farfar möttes jag av det som är dagens "dåliga" nämligen två schäfrar som rullat sig i nån form av bajs och luktade allt annat än hallon! Så morgondagens första "to do" blir att duscha schäfrar...!
Hur som helst så gick gänget in i Heffas hus och började träna. Heffa först och sen Zo. Vem som helst kan ju räkna ut att en hund gör vad som helst för en bit schnitzel så efter 19 minuter kunde båda hundarna sätta båda framtassarna i lådan och ställa sig med framtassarna på den om jag vände på den.

Projekt nummer två med hundarna blev dragträning med Zo [var tvungen att hämta cykeln på stationen...] Zo har ju inte varit sig lik i draget sen Mikki lämnades. Har inte lags så mycket energi på det då jag haft känslan av att hon skulle komma tillbaka vilket hon gjort och nådde toppen idag! :D
Hon DROG mig till stationen och de 4,5 km som vi cyklade var i full galopp och sträckt lina. Jag själv fick bara  trampa två gånger och det var i starten och i slutet. LYCKA! 

Tog igen trampandet på gymmet sen i form av cyckling och resultatet blev:



Nu ska jag mysa och kolla film med goa Beika! I morgon kommer bli BÄSTA dagen på läääänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar