onsdag 16 november 2011

Plätt lätt

Har äntligen börjat få tillbaka någon typ av "normal" dygnsrytm och genast hinner man med såå mycket mer!
Idag var jag uppe vid åtta, gick upp för att kolla temperaturen ute. Ville att det i alla fall skulle vara minus en, hade tur och det var minus 3.5! Anledningen till att jag ville ha minusgrader var att jag skulle ut och springa. Tanken är att ta tag i konditionen nu och samtidigt vänja kroppen att ta in den kalla luften. Allt för att kunna sätta igång med skidåkningen när det är möjligt! Så nästa pass blir de lina och sele på Zo så vi kommer igång med draget ordentligt :) I år ska vi faktiskt åka ordentligt!!
Blev bara två kilometer men på en helt okey tid och med tanke på att jag är helt slut i benen sen gårdagens Bodypump är jag mer än nöjd!

Har hunnit spåra med djuren med. Zo fick två apporter i sitt spår som va ett riktigt kort spår. Har ju tränat apporterna vid sidan av så var ju tvungen att prova. Kanon eller kalkon? helt klart kanon! Hon stannade vid första och la sig när jag sa ligg och den sista la hon sig själv på. Ibland kan även hon göra mig på bra humör!

Sen har jag ju den där underbara gigantiska valpen! Han går från klarhet till klarhet och idag var jag riktigt elak mot honom och lät honom inte gå en millimeter om han inte var 200% säker på att han skulle just dit. Var lite orolig att han inte skulle orka hålla ihop men han presterade så fint så. Helt klart hans bästa spår hittills, ska bli kul att kunna börja utmana honom ordentligt och dessutom börja ta ut lite längd på spåren. Dagens spår landade på lite över 300 meter. Inget mega spår kanske men då jag krävde att han gjorde sitt yttersta från start till slut så var han ordentligt trött när vi nådde mål, så ett plätt lätt spår var det inte :)


Nu ska jag möta upp kusinen och se till så hon hamnar på rätt tåg sen vidare till jobbet!
Ha en fortsatt underbar onsdag allihop!

3 kommentarer:

  1. Älskar verkligen dessa öron ;-) Du hade nog gråtit om du sett min Zeke spåra då. Jag blir lycklig bara han hittar apporterna...

    SvaraRadera
  2. Framgången sitter i färgen Hanna ;)
    De tror ja inte Matilda! Allt har sin tid :)

    SvaraRadera