onsdag 14 mars 2012

12 gånger upp och ner

Igår avverkade jag över 83mil i bil, hälften av dem ensam... Åkte närmare bestämt Mullsjö-Arlanda tur och retur med med en avstickare på vägen upp för att besöka veterinären med en valp. Måste erkänna tt lilla Ritzie imponerar. Satte henne på undersökningsbordet och två sekunder senare lägger hon sig ner för att sova. Att jag lämnade rummet och hon låt själv en merter upp i luften bekom inte henne de minsta... [idag vek jag och farfar ihop en enorm blå pressening som normala hundar har lite respekt för.. gissa vilka två hårbollar som var i mitten av den och sprang och hade dunderkul...]



Hade ju äran att köra en rolig bil så de var faktiskt kul att köra upp,på vägen hem hade jag ju min favorit som sällskap så den var inte så tråkig den heller! :D Fick även träffa min fina Emilly på vägen hem för en lunch och sötnöten hade köpt en rosa kopp till mig :')



Idag har hundarna fått springa av sig ordentligt. Tog en promenade med Sebbe i gammelskogen och då fick de springa lösa hela tiden. Zo hade dock massa energi kvar på vägen hem så stannade vid slalombacken och körde backträning. 12 gånger tog det innan hon började visa tecken på trötthet... Heffa satt i mitten av baken och tittade på -.-
Nedvarvning och stretch i solen innan vi åkte hem och Zo fick i sig en riktigt energibomb. Min lilla damphund!
syns ju vilken hudn som arbetat... -.-

efter 7 gånger upp och ner...

efter 12 gånger, ÄVTLIGEN lite flämtande ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar