söndag 18 mars 2012

utanför konsum

 Ja hon är söt men hon är lika galen som hon är söt om inte mer åt de galna hållet. 07.00 i morse hade jag en valp som drog mig i håret då hon tyckte att hon skulle ha frukost. Trodde damen skulle nöja sig med att få mat och gå ut för att kissa, och därmed låta mig somna om en stund efteråt. Givetvis inte! Hon springer istället rakt fram till väskan där jag la ner hennes rosa dutt igår och viftar på svansen.. [ ärligt?!? hon var ju iväg hela dagen igår på äventyr, ska inte de göra hundar trötta??]

Bortskämd som hon är plockade jag fram dutten och gick ut i duggregnet som envisades att trilla ner från molnen [tanken på vad hon skulle hitta på om jag INTE gick ut var värre än att gu ut i regnet.]. Blev träning på att man A L L T I D ska komma tillbaka med saker jag kastat och det var en mycket tjurig Rappi som kom tillbaka och överlämnade sin rosa dutt. Dom sura minerna varade däremot inte speciellt länge då hon senare fattade att lämnar man saken kastas den igen. awesome!


Blev lite kontaktträning och ordförståelse på det [hon borde blivit trött av allt springande efter dutten innan..] sen ville jag tillbaka till den varma sängen och gick in.
Inne igen vet jag inte riktigt vad som flög i henne.. hon sprang som om svansen brann på henne och plockade upp allt från schampo flaskor till metallkammar, när min iphoneladdare kom mellan hennes tänder tyckte jag det fick räcka. Gav upp önskningen om att få somna om och gick istället till affären och inhandlade frukost. Band skithunden utanför [Mullsjö är så litet så ingen skulle sno en hund här..] och gick in, tänkte att snart får jag höra valpprotester utan dess like... inte ett ljud... handlar och går ut. Möts av denna syn [undra om hon ens noterade att jag gick iväg..? ]


Tänkte ägna mig lite åt dessa trevlig saker efter jobbet idag. Se vad de olika grenarna har att erbjuda och vad som krävs. Den rosa överstryknings pennan är framtagen och lika så anteckningsblocket. Kanske hittar något nytt och roligt vi kan testa på? Tog mig i kragen innan  och skickade iväg en anmälan till Lkl 1 för mig och Zo, kul kul!

2 kommentarer: