torsdag 1 mars 2012

med en bunt piller

Ett fungerande immunförsvar hade inte varit helt fel att ha. Kroppen känns mörbultad och febrig, hoppas de snart går över för är inte överdrivet motiverad att vara sjuk just nu. Idag har dessutom ett illamående kommit och gått även om de bara stannat vid en känsla och inget mer men de är inte kul i vilket fall!
Den lilla hårbollen måste känt på sig att jag behövt sova för fick väcka henne kvart över tio i morse för att förflytta oss ut till Tvn där vi slocknade igen.

Vid tvåtiden hade solen letat sig fram och jag var småttt desperat efter frisk luft så ställde in siktet på spårmarkerrna med hjälp av en hög piller. Kroppen var inte direkt överlycklig över min idé... Så traksade ut två raka spår åt Zo och Heffeli, både med fokusering på apporter. Heffa har aldrig stött på apporter innan och Zo har haft de nån gång men de har bara inneburit att jag velat lämna henne på åkern och åka hem.

Zo gjorde sitt bästa spår någonsin idag [även apporterna inte var de bästa]. Hon spårade lugnt, noga och harmoniskt. Kan de ha något att göra med att jag tagit bort prestationskraven på henne? Förmodligen..

Hellefi höll på att dra omkull mig på väg till spåret då han var på gränsen till döende på grund av svält eftersom han inte fått någon frukost. De goa med honom är att så fort han sätter nosen vid spårstarten går han in i sin lilla bubbla och sen tuffar han bara på i sakta mak. Apporterna var ju lite roliga då han inte gillar att bli smutsig och åkern var ett  lerhav och han har ju dessutom aldrig varit med om de tidigare. De kommer nog så småningom. Hemma från spårmarkerna slocknade jag återigen, denna gången i ett varmt bad [farligt men skönt]

alla vägar leder till Rom 

Va de gäller den lilla huliganen är hon hon ett kapitel för sig. Har man vantar på sig under promenaden kan hon när som helst sitta i ett fullbett i handen i ett försök att ta vanten.. Bita i saker är hon också bra på. Bäst är hon nog ändå på att gömma saker. De är hon fenomenalt bra på. Och skrämma katten. Och give me five..

ska snart ta ut den lilla på kvällsrundan sen blir de sängen! Är helt slut och i morgon blir de möten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar