onsdag 7 mars 2012

flaggor som välter....

Verkligen underbart att träna spår när solen skiner, mindre skönt är det när de är runt nollan och de blåser halv storm men roligt är det! Hade lite ärenden att uträtta så traskade ut spåren och åkte sen vidare, tog lite längre tid än jag tänkt att de skulle göra så spåren fick ligga i tre timmar. Kanske inte supersnällt med tanke på att vi inte spårat så mycket och nu har fokus på apporter..

kom tillbaka och skulle ta ut Heffa för att börja när jag insåg att flaggorna blåst omkull [dom är i metall och väger en del..].  men de löste sig. Eftersom apporterna är vårt fokus så är jag inte über petig med hur dom spårar. Givetvis så får dom inte spåra slarvigt men jag petar inte på allt, så hoppades att vinden inte skulle ställa till de så pass så jag var tvungen att gå in och klaga på dom. Vinden visade sig inte vara några större problem, båda spårade riktigt fint och lugnt!  Mina fina hundar!

Rappi fick sysselsätta sig med att öva på trix och snart kan vi lägga till "hoppa" och "sitt fint" på hennes lista av komandon hon bemästrar ;)






sötaste liten!



livsnjutaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar