lördag 24 mars 2012

ett dopp i sjön

fint väder de senaste dagarna har inneburit full rulle på hundträningen!
Igår följde alla hundarna med till Jönköping för en tur mitt i smeten. Zo som är min lilla retriver älskar ju att få bära saker som är mina och min plånbok är en favorit, så givetvis fick hon bära den [man kan ju vara säker på att ingen stjäl den iaf ;) ]. Halvvägs så tyckte Rappi att de var hennes tur att bära och motvilligt lät Zo henne testa [ det var en enormt vaksam Zo som gick bredvid för TAPPA plånboken får man bara inte göra] 
Då Zo blev lite putt för att inte få bära något så fick hon bilnycklarna!

min lilla hjälpreda! 
Passade på att åka förbi djurmagazinet och väga hundarna när jag ändå var i närheten. 
Heffa ligger på ynkliga 33kg
Zo som tappat lite ligger på 29.6 kg
och lilla Rappi på goa 13.4 kg

Hemma igen fick de sig ett svalkande bad i sjön. Eller i alla fall Zo. Heffa doppade tårna och Rappi den galningen sprang förbi mig då jag sagt åt henne att stanna på land & de passade tydligen inte damen.. Så hon sprang rätt ut. Den damen är ju som hon är.. Vidare sen blev det spår för tjejerna. Ett kort och motivationshöjande för Zo och rutor för Rappi! Skönt att komma hem med riktigt trötta hundar! 


nya vatenleksaken! 






Idag började dagen med en PW [har ju råkat köpa nya rosa skor..] på 8,6 km tillsammans med favoriten. Hittade både blåsippor och vitsippor, jag älskar våren!!! Efter de har det blivit lydnad i Mullsjö med Zo & Rappi. 
Genomgång av ettan med Zo & det börjar kännas bra nu, märks däremot att vårvärmen tar på energin hos henne. Lilla Rappi fick prova apporten med stor framgång, sen är de ju inte superlätt att bära saker utan tänder.  


Precis när jag var klar kom Diana med hennes hundar. En supergo tjej & vilken inspiration man får av att se henne & hundarna träna! Perfekt avslutning att få se ett VM ekipage träna!
  M O T I V A T I O N S B O O S T!! 

På väg hem stannade jag på en parkering och hundarna fick ett pass till. Zo en platsliggning med hundar som passerade [vår akilleshäl.. ] men hon låg kvar. Räserråttan fick gå lite fritt följ och att vi är på en parkering med tåget som åker förbi bredvid rör henne inte i ryggen.. 

2 kommentarer:

  1. Oj va långt våren måste ha kommit hos er! Vi har fortfarande is i älven som går längs med huset :O

    /AC
    www.lillaliam.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den har kommit för att stanna här. 14 grader i skuggan här igår så nog är det vår alltid :)

      Radera