lördag 17 mars 2012

en säkrad agilitydebut!

Idag har de verkligen varit hund, hund och lite mer hund på schemat. Klockan ringde tidigt och någon stimma senare stod jag, Zo & Rappi redo att möta upp Mathias och hans gäng för att åka till Halmstad för lite skyddsträning.

Zos dag:
Två skyddspass, riktigt bra presterat av henne även om hon blev trött och hjärnan inte riktigt hängde med i slutet. Betten är det abslout inga bekymmer med men de är en liten bit kvar innan hon mäktar med allt på en gång. Är i vilket fall riktigt nöjd med henne. Dagens stora pluss är att hon växlade korrekt och faktiskt stod på sig!
Frågar ni henne så tycker hon givetvis att hon var den bästa, tänker hålla lite på sanningen för henne ;)



Vad det gäller den andra damen har hon överraskat S T O R T! Först genom att göra ett grymt gulligt pass i trasan, är man tandlös är de inte superlätt att hålla fast ett skinn men hon lyckades riktigt bra. Så nu är damen om möljigt ännu mer ego!
På väg till lunchpausen tog jag Rappi till agilitybanan som ändå var på vägen upp, men baktanken att hon skulle få se lite nya saker och bli lite trött av nya miljön [ett skyddspass var ju ingenting..]. Det jag inte riktigt hade räknat med var att hon självmant sskulle traksa upp på balanshindret, fortsätta bort till andra änden och sen sätta sig ner och fundera på livet. Totalt oberörd över att hon var högt ovanför marken. svårt att beskriva känsloblandningen i mig just då!
Tillbaka på backen igen blev tunnlarna hennes nya äventyr och inte heller dom var något speciellt [hon började med en som var böjd..]. Ja vet inte men det känns som att en agilitydebut inte är helt omöjlig om hon fortsätter så här..! Så ni kan ju förstå vad jag menar med att min lilla pälsboll är stabil och trygg ;)
Hemma i Jönköping igen åkte vi förbi Tove. För att komma till Tove måste man åka hiss.. givetvis var Rappi med och ni kan ju gissa hur hon tog det. Japp ni har rätt damen brydde sig inte ett SKIT! Tror inte jag behöver lägga mycket mer tid på att träna miljö med denna lite varelse..

Nu är det hög tid att sova, Rappi är skitsur för att hon återigen fick duscha [den lilla terroristen hade energi att racea runt här efteråt..]  men det verkar som att dagens äventyr har tagit ut sin rätt för jag tycker mig ana snarkningar för andra änden av rummet;) Mammas lilla hårboll! Tror jag också ska krypa ner i sängen nu! Godnatt!








2 kommentarer:

  1. Sicken liten sötnos. Det låter som det kan bli något riktigt stort av den lilla damen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är mer galen än söt ;) Vi får väll hoppas, risken finns ju att man övertränar henne :s så får lägga band på mig själv ;)

      Radera