söndag 4 mars 2012

Välkomnande av två!

Tänk att lite sol kan få en att känna sig som en ny människa! Helt underbart!
Har tillbringat helgen i Fagerhult som barnvakt åt goa ungar och hundar, därav lite dålig uppdatering.
Har även märkt att länkning och sökning av bloggen inte funkar som det ska :( blir att ta kontakt med de högre sittande gubbarna och klaga.. Klaga på ryggen ska jag däremot inte göra för den är numer hel och jag är tillbaka på gymmet :D


I fredags var jag ute och spårade med alla tre odjuren innan mötet med jobbet. Rappi fick rutor vilket hon tyckte var himla fränt. Annars så tycker ju hon att man överlever på Give-Me-Five och snurra...

Zo gick ett spår med en vinkel men hon hade svårt underlag. Lite mycket vilja i starten men sen föll hon in i rätt fack. Jobbar ju lite med att höja driften i spåret hos henne och sista sträckan utnyttjade jag lite social kamp [tappar du spåret lille vän blir du av med det...] och hon spårade med en så intensiv näsa så de var löjligt.


Sen var det Heffeli som skulle ut och traska. Han fick ju apporter första gången dagen innan så spåret för dagen var ett IPO I spår fast med sex apporter. Till att börja med har jag aldrig haft en hund som spårat så fint som han gjorde denna gång. Lungt, noga och bara så sjukt harmoniskt. Prinsen Min!
De två första apporterna fick han kommando på för att påminna och sen trillade den lilla pengen ner på rätt sida, han markerade! :) får se om de sitter kvar till nästa spår...


tänk va lite vatten, en gren och kyla kan göra..

Annars har de varit lugnt på hundfonten. Blir desto mer i veckan inspirationen bubblar nu när de är vårkänslor i luften..!
Något som däremot de har varit högre tryck på är allt ROSA i mitt liv. Två nya saker välkomnas varmt in i familjen rosa:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar