torsdag 22 mars 2012

från sekund ett

Förkylningen håller mig i ett järngrepp! Vi har däremot förhandlat lite så halsen är nu fullt funktionsduglig och lika så näsan. Det jag får stå ut med nu förutom allt kvarstående är hosta, ont i kroppen och näseblod [har haft näseblod 4ggr idag och de är mer än jag haft i hela mitt liv..]. Hoppas att jag ska kunna sova bort de värsta, är ledig tills söndag 15.00 så innan dess ska förkylningen vara utrotad och jag planerar att vara på topp!

Rappi & Syrran Rhiva! Nån mer än jag som tycker dom är lika? ;) 


Har varit ett otroligt bra väder idag och jag har gjort allt jag kunnat för att få så många solstrålar och i de D- vitaminer som jag kunnat, de känns att kroppen behöver det. Favoriten startade dessutom min dag på bästa möjliga sett genom att servera en grymt god frukost!
Vid 4 tiden tryckte jag i mig lite piller för att orka ta mig ut och träna lite med hundarna. Jag och Zo har ju en tävling som närmar sig med stormsteg och hon behöver få köra momenten. De är ju inte direkt rättvist att gå ut och tävla när hunden inte har fått en ärlig chans att lära sig.

platssitning på grillgaller..! 
Har kommit på att jag alltid tar ut Zo först när jag åker och tränar. Detta har medfört att hon förväntar sig att de är hon som ska ut först... På tävling kan det bli knasigt då hon kan få ligga kvar i bilen eller komma ut- lägga plats- bilen- ut och gå lydnad. Så idag fick Rappi komma ut först och Zo stanna kvar [ska försöka göra lite olika varianter framöver]

Rappi fick träna lite kontakt och "sitt stanna kvar". Är faktiskt imponerad av hur hon kan komma ut på en ny plats och vara totalt oberörd och istället lägga 110% fokus på mig och vad jag vill. Hon är riktigt häftig på de sättet, full fokus från sekund ETT! började så smått introducera henne i fotpositionen, hon är ju inte direkt trögfattad och belöningsgodiset idag föll damen i smaken så hon tänkte till lite extra. Funderar lite på vad jag och denna lilla charmör ska hitta på framöver... Finns mycket roligt att välja på!

Har inte speciellt mycket att säga om min lilla Zoseli. Hon gör ett fint program, det som gör mig lite osäker är att hon ibland tvekar i starterna men de ska vi lösa nästa gång [det beror förmodligen på mig]. Hoppet funkade fint det med och det är ju det moment efter platsliggningen vi tränat minst på.
mina underbara tjejer! 

Prinsen placerad på sin favorit plats! Därifrån ser han halva Mullsjö :) 
Dags för soffan, huvudvärken börjar göra sig påmind och benen värker.. :(
I morgon kommer jag inte röra mig många cm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar