måndag 12 mars 2012

Myskväll och ett paket

Igår flyttade jag och min väska till morsters fina hus, Zo & Rappi hade på något underligt vis lyckats smöra så pass så de fick följa med! Till deras förtret innebar det ett ordentlitg bad och frisering. Stängde av ett rum med kompostgaller där tjejerna blev placerade för att torka. Två sekunder efter att ajg gått hör jag världens skrammel och sen kommer en lite FÖR nöjd Rappi travandes med gallret över sig... gick tillbaka och satte upp de igen men hann bara vända ryggen innan hon hoppade rakt in i det igen.. Den damen är skapligt stabil!
Måste i vilket fall erkänna att de var skönt att ha sällskap, en sovandes med huvudet på bröstet och en på magen! Lilltussen sov från 12 till halv 9 då jag gick upp.
mycket trött pälsvalp!



Morgonen ägnade jag och brudarna åt agility och lydnad. Fick ta ett ordenltigt utvecklingssamtal med lilljejen och senare även ett med Zo. Mycket får man göra så länge de är inom ramarna men idag testade de båda gränserna lite väl mycket.
Träningen i övrigt är jag nöjd med, handling med Zo och hon börjar följa riktigt fint! Hoppa kan hon ju ;) den lilla bollen fick testa slalom och som vanligt är hon snabb med att fatta vad man ska göra!

Tog tillfället i akt och körde igenom Lkl I med Zo också då det fanns hinder och det är hoppet vi saknat. Efter en vårt lilla samtal gick hon fint men det vill till att hålla damen på mattan den dagen vi tävlar för annars blir de farligt, farligt för omgivningen!

Hemma igen hade vi ett trevligt paket i brevlådan [väntat 4 veckor på det], ett illrosa halsband med limegrön rand och textern "Team Pink Paws". Kommer bli perfekt till debuten! Som grädde på moset blev de promenad med Piva och Tove ute i gammelskogen så nu är hundarna bra trötta!



är riktigt nöjd med det!




3 kommentarer:

  1. Superfint halsband, men så är det ju egendesignat oxå ;)

    SvaraRadera
  2. hej vart har du beställt halsbndet? Tacksam för svar

    SvaraRadera