måndag 5 mars 2012

Skratta eller gråta?


Vet inte om jag ska skratta eller gråta över denna dag. Den har varit lika bra som den har varit urkass!
Började med att klockan ringde 06.00 och jag hade inte kunnat somna så var vansinnigt trött men skulle ju väcka två barn och se till att de kom till skolan i tid så kunde ju tyvärr inte trycka av skiten och fortsätta sova. Två barn till skolan sen väcka nästa för att hon skulle till dagmamma. Hem till huset igen, rasta, mysa [Masaij och jag satt lääänge ute i solen, den lilla älsklingen visste inte riktigt hur han skulle bära sig åt för att komma så nära mig som de gick] och fixa alla hundar, äta, packa, fixa med hundarna igen sen hem för att lika snabbt sätta sig i bilen igen.

Sötaste Masaij! 

Hämtade hundarna och kärran för att sen styra ekipaget mot Jönköping. Hämta väska hos pappa [fick rosa mjukisbyxor] sen möta upp Stefan för ett pass skydd med Zo. Riktigt kul att se henne faktiskt, 6:e passet någonsin för henne och typ 6 månader sen senaste. Hon har ju enormt tråkig minnesbild av pisken så de tre senaste passen har hon mestadels fått jobba med att övervinna obehaget och de går framåt. De som är roligt att se är att hon trots obehaget växlar fint och BITER riktigt fint! Sen blir hon ju piss slut på ganska kort tid och när tröttheten kommer krypandes så sviker modet ibland med hon kommer alltid tillbaka! Inte så konstigt att hon blir trött när vi kör så sällan... Framöver blir de till att försöka få in någon form av kontinuitet i träningen så kommer det där bli kanon!

Kom till jobbet med 1 minuts marginal och fick flirta lite med Beika för att få springa till toan och fixa till mig. Nu i efterhand ångrar jag det DJUPT. Tvättade mig och fixade allt och skulle sen böja mina ögonfransar. Öppnade en ny fransböjare och böjde fransarna... denna nya sak böjde inte bara mina fransar, den KLIPPTE AV dom. Så har numera ett jack i mitten av alla ögonfransar....




Dagen har i alla fall avslutats på T O P P! 
Bra träning efter jobbet där musklerna fick jobba ordentligt sen har vi släppt bomben om schäferungdoms nästa läger! Det kommer bli helt underbart roligt, längtar så jag kan spricka!

Anmäl dig här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar