söndag 24 oktober 2010

isbit!



Känner mig som en isbit med tår och fingrar! Fick ett ryck i morse och bestämde mig för att åka och spåra, trotts att regnet öste ner. De kan ju regna på tävling....
Gick ut Mikkis spår först. Hade i tanken att träna mycket vinklar och koncentration eftersom det är där 99% av våra problem sitter. Traskade på och när jag var klar insåg ja att de blev visst ett låååångt spår... menmen nog ska vi klara de alltid.

Trampade ut fyra rutor till Zo eftersom jag ville ha lång tid till Mikki. För att vara första gången snappade hon upp vad som menades riktigt snabbt.

Nero som inte gjort något på ett bra tag fick ett IPO III spår, ska de va så ska de va. Hade inte speciellt höga förväntningar eftersom de är minst ett halvår sen vi spårade... Men han tuffade på så fint, där kan man inte klaga på vinklarna inte... mammas kille! De han hade lite problem med va att behålla näsan i backen när vi svängde in på motvinds sträckan, men med en påminnelse så var den nere igen.

Sen va de Mikkis tur och självklart ökade vinden och molnen tyckte att hagel va en perfekt idé. Jag bad för mig själv att våra samtal i förra spåret skulle gett något i form av koncentration och kontroll. Första sträckan låg i sidvind och där har hon en tendens till att glida med lite men idag saktade hon istället in på tempot och gjorde sitt yttersta för att hålla sig i kärnan vilket hon lyckades med och vi fick en fin markering på apporten. Första vinkeln, vinklade upp mot en motvinds sträcka som hon gick över med 20cm innan hon stannade upp och jobbade sig tillbaka. Sen tuffade det bara på, nosen nere och hela hunden i kärnan. Näst sista vinkeln gick hon dock över mycket på grund av mig men vi löste det fint och fick till en bättre vid sista. För er som vill veta så tog de oss 33 minuter att traska runt spåret vilket visar hur långt de var eftersom vi bara stannade två gånger (apporter).... Sen va jag så kall att jag knappt kunde knäppa loss linan men så otroligt rofylld i kroppen. De är så härligt att stoppa in en hund i kärran när både jag och hunden är i fas och lika nöjda. -myser! Mikki klagade inte speciellt mycket över att få på sig ett varmt och torrt täcke innan vi åkte, regnet och blåsten kyler även hundarna.

Nu ska jag njuta av de som är kvar av dagen. Blir film, varma kläder och soffan!

2 kommentarer: