söndag 17 oktober 2010

Vägskäl

Jag har sen några år tillbaka varit fullkomligt säker på vad jag vill i framtiden, haft mina mål och jobbat för att nå dom. De har aldrig varit någon tvekan utan siktet har varit inställt med bra skärpa och fokus. Sen har de allt eftersom krupit in fler och fler drömmar, som egentligen bara gjort vardagen mer spännande och de har aldrig verkat omöjligt sen idag.... Satt i bilen hem från träningen och funderade på framtiden, drömmarna och  målen och blev helt plötsligt fruktansvärt osäker på vad jag vill.. Att hundar är mitt liv kommer jag inte ifrån och de vill jag inte heller men allt annat, vill jag verkligen bli veterinär, passar jag som det? Vad ska jag tävla och träna i med hundarna? osv.. de tog aldrig slut. Så har lite att fundera över de närmaste, har iof ett tag på mig men gillar inte att inte veta vad jag vill..

Fina Tjejen
Fick i alla fall min revansch i lydnaden, Mikki är tydligen mer påverkad av mig än jag trodde. Så innan jag avslutade hade vi fått till ett helt okey fritt följ och kört lite andra moment med fina framgångar så är riktigt nöjd, så inatt ska jag nog slippa grubbla fullt så mycket.
De som var riktigt kul idag va att se lilla Zo i skyddet. De märks att hon haft mycket äldre hundar runt sig och därmed inte behövt möta de allra farligaste monsterna först. Så " Du tar han med konstiga byxor, så fixar jag skinnet! Deal?" Va hennes lösning till en början. Men efter lite pepptalk med mamma så kom attityden fram och hon gjorde ett riktigt fint jobb. Bet fint och fullt - Så fullt man nu kan bita i ett skinn ;) Får se va de blir av den lilla skruttan, tror att vi tar oss ann lite lydnadsklasser först! Måste erkänna att hon växer mer och mer i mina ögon, börjar faktiskt tycka riktigt bra om henne! (:

Nu laddar vi om för en ny vecka med nya äventyr och möjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar