måndag 4 oktober 2010

Stora staden


Systrarna Edblom

Då va en helg till avklarad och ny vecka påbörjad. Haft en grym helg i stora staden med syrran, Ellen och Kalle. Sjukt kul och trevligt. Blev en hel del shopping och Greys Anatomy avsnitt, speciellt till frukosten. Hade även lycko dag på fredagen då Philip som gick på mullsjögymnasiet och är en av min bättre vänner kom och tittade förbi. Blev som en treåring på julafton, ja ni vet riktigt glad! Sen morgonpromenaden runt en liten sjö i soluppgången med två rådjur i släptåg var inte heller helt fel!
Det som förstörde helgen va resan hem..... Swebus säger jag bara!
Fick sitta i en extra buss och till råga på allt bredvid en man med tix som tryckte sin armbåge i mina revben hela tiden, fick räkna till tio många gånger....

Startade upp min vecka med prov i kemi som jag inte hade övat för mycket på men tror faktiskt de gick riktigt bra. Sen hade jag riktigt flax på psykologin, vi hade 30 sidor vi skulle läst men som jag glömt bort.. Läser 5 sidor lite på måfå och tro de eller ej men lektionen utgick från de sidorna och Matilda satt med handen i vädret många gånger. Avslutade skoldagen med en för en gångs skull rolig uppgift i svenskan. Ska skriva och redovisa kroppsspråk hos människor och hur man kan prata med hjälp av de, ska bli sjuk kul!
Resten av dagen har gått åt till att försöka packa upp väskan och träna hundarna.

Jag är grymt glad att jag börjat läsa min kära bok för ni skulle sett min träning med Mikki idag, ni hade blivit stolta över mig, haha! jämfört med träningarna vi haft innan va detta en helt ny hund, inga ljud, inga trängningar och en grym koncentration på mig. Så idag är hon verkligen mammas sessa! *myser*
Gizmo fick köra ett snabbt lydnadspass innan jag tänkte lära honom lite sök och upplet.... Snacka om en hund med sökglädje, träd, buskar, stuprännor jag vet inte allt var jag gömde saker och lika glatt springer han och letar.. För att vara första gången tycker jag faktiskt att jag får kalla honom grym. Sista vändan var det totalt sju föremål ute. Fina killen!

Nu ska min tvätt hängas upp sen anländer Carro och då blir de soffan och en go film!
Ha en bra kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar