onsdag 13 oktober 2010

Skallkondition


Hemma från en 2,5 timmars lång promenad med Mikki. Har bara gått och rensat huvudet och de var verkligen behövligt nu när allt gått så fort. Passade på att köra lite skallkondition på vägen, säkert poppis hos alla jägare men va gör man inte. Gjorde även lite olika apporteringar för att se var hon ligger, min idé verkade fungera! Tummen upp för det, nu är de bara resten kvar ;)

Stått framför spegeln och tränat avväpning av figurant eller va de heter. Hade katten som assistent, inte helt frivilligt men efter att mutat henne med lite ost så ställde hon snäll upp. Fick dock några idiot blickar av henne efter att hon fått sitta still i en kvart men hon satt snällt kvar. Tycker nästan att jag fick in knixen men inte riktigt. En av många svåra saker med att ta över en annans hund. De är verkligen frustrerande i många lägen. Det är skitsvårt att känna av harmonin i hunden, veta i vilket fack hon ligger. Sen drifterna, ja ni anar inte hur många gånger jag känner mig hjälplös på mina träningar... Det är verkligen en utmaning.

Tänkte ta en kopp te och göra ett sista försök med matten, är en uppgift jag inte blir riktigt klok på. Men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar