lördag 25 december 2010

Ego!

Hade en underbar julafton igår och kan nog inte bli mycket gladare. Världens snyggaste längdskidor med tillbehör finns numera i min ägo. Måste bara byta storlek på pjäxorna sen ska de här åkas kan jag lova. Har slängt iväg beställningen på sakerna till hundarna med. Mikki har neonrosa och Zo fick neongrönt, kommer bli bäst!
En av dom bättre dagarna 2010!

Snart är detta året slut och 2011 börjar. Ska se till att de blir ett av mina bästa år på länge. Har två riktigt tunga år i ryggen med mycket skit men också med mycket lycka. Har i år klarat LP1 med Nero, BH- prov med Gizmo, genomfört TFU-G och sist men inte minst startat SM med en hund jag hade känt i fem dagar. Jag vet att många tycker de va skitlätt för mig att få ta en färdig hund och köra med och visst hon kan alla moment MEN och det är ett stort MEN. Hon hade inte tränats ordentligt på ett år.. Jag ska lära mig hunden, lära mig hur hon är van vid att köras, ett nytt system och ni som träffat Mikki vet att där får man INGENTING gratis. Ni vet själva hur min apportering blev och den berodde på en felmarginal på nån millimeter. Det är verkligen inte lätt att ta över någon annans hund. Sen menar jag inte att jag är bäst bara för att jag klarade det, däremot är jag stolt över mig själv för att jag gjorde det och det är två helt skilda saker.

Nästa år tänker jag må bra, ta studenten, gå på bal, tävla hundarna och träna. Jag har ingen aning om hur det kommer bli men det jag vet det är att jag kommer misslyckas med mycket, både tävling, träning och annat men so what? Jag är mänsklig inget mirakel. Man måste våga misslyckas annars kommer man ingenstans här i livet, alla är vi människor. Jag tänker vara lika stolt över mig själv när jag misslyckas som när jag lyckas för jag kommer att göra båda delarna för att inte tala om mina hundar. Folk får säga vad dom säga vill men jag kan inte gör mer än mitt bästa och räcker inte det så gör det inte, kanske inte just den dagen. Man blir inte bättre om man inte försöker och framgångar kommer som sagt inte smärtfritt.
Så inga vanliga nyårslöften som man bryter efter två månader denna gång! En lista med saker jag däremot VILL göra kommer att snickras ihop inom kort!

Jag har sjukt många människor jag ser upp till, inte för att de har en lååång rad av meriter framför sin hunds namn eller sitt eget. Utan föra att jag gillar deras värderingar på livet eller sättet att se på hund och dess träning. Sen gör meriterna sin del med men kan man inte återberätta ens teori om hur man nådde sin framgång har man ingen respekt hos mig. Inte i de sammanhanget iaf.


Go 2011
Så nu vet ni! Mitt 2011 ska bli GRYMT sett till mitt välmående! (:
Nu ska jag krypa ner i soffan tillsammans med mamma och pappa och njuta av det som är kvar av 2010!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar