fredag 3 december 2010

Tre samtidigt!

Har verkligen haft en tråkig dag idag... Men fått en hel del plugg gjort. Otroligt skönt måste jag säga, de tråkiga är att det är lika mycket kvar om inte mer.

jobbigt att få ihop det!
Traskade upp till hundarna vid typ halv 6 och gissa om jag hade en grå plutt som viftade på svansen som en labbe! (vilket innebär att hela hunden från frambenen och bakåt vickar och de kan inte gå framåt utan vaggar). Snuttan är alltid lika söt, en snabb puss på kinden när man sticker in huvudet, sen sitter man i givakt och väntar på maten -försöker att slurpa is dig dregglet som rinner så gott man kan. Blir lika varm varje gång, så otroligt gulligt. Bästa är den minimala framåtvikt hon får när matskålen sitter i stället.

Plockade i alla fall ut allihop och började traska. Gick mot några backar där jag visste att ingen hade gått. Tänkte få lite muskler på skithundarna innan dom dör av ålderdom. De smidiga med denna rundan är att backarna slutar med ängar som är orörda, vilket innebär ett snödjup på en meter. Kanon om man vill ha trötta hundar, eftersom dom är korkade nog att välja sin stig mitt på åkern. Grymt! Försökte få hundarna att få lite förståelse över all den skit som rullar ur min mun under en promenad. Till exempel vilken hund jag tilltalar och va de andra ska göra under tiden. Rätt kul när man säger åt den ena att gå framåt, den andra komma och den tredje kör fjärr. Va lixom bara tvungen och se hur långt de kunde gå. Zo va den som hade lite problem och gjorde allt på en gång tills hon förstod att de va när "Zo + ett kommando" kom som man faktiskt skulle byta sysselsättning.
Så kom tillbaka med tre hundar och 6 meter slemtunga.

Avslutade med lydnad tillsammans med Bus. De va ett tag sen vi körde men tycker den sitter bättre och bättre. Jobbar vi på kan vi nog få de att se riktigt bra ut till våren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar