onsdag 22 december 2010

Sämst avslutning!

Trodde min dag skulle bestå av en normal julavslutning i skolan sen en lugn slappdag hemma i värmen... Blev inget av de!
Kom till skolan efter att ha fått stå i en buss 30 min med 15 personer för mycket i. Går in till rektorn för att säga god jul men hittar istället henne gråtandes.. Beskedet om att mer eller mindre alla lärare slutar/blir uppsagda till nästa termin känns helt underbart ruttet! tredje läraren i kemi b till våren nu då, awesome! Sjukt besviken på skolan.... Nåja bara att bita ihop och räkna dagarna till studenten som jag egentligen inte vill ta. Sen slog Emmy mig i vårt spel med HÄSTLÄNGDER så nu vet jag vad jag ska göra hela lovet :P

Har i ett försök att bli av med lite frustration skottat Mikkis hundgård. Vilket innebär att gräva sig igenom 40cm packad is/snö.. Fick ut rätt mycket energi och ilska på alla klumpar, så nu är de lite mindre krig i kroppen och hundgården snygg. Tog ett kort men för en gångs skull seriöst lydnadspass med både Bus och Zo. Busans bekymmer just nu är att hon ska ha koll på 500 saker utan att titta på dom.. Ni kan ju gissa nerverna..! Zo tar sig sakta men säkert och hon börjar få en fin och säker kontakt, inte den vanliga oroliga och osäkra som funnits innan. Fick ta några utvecklingssamtal under hennes pass och förklara att "BRA" inte innebär att man får börja kampa med min jackärm... -.-
Funderar på om hennes färg ska bli blå/turkost eller neongrön... tål att tänkas på! Finns dock inga selar i turkost.. Eller Huttra halsband i någon av färgerna.. Hon kanske blir rosa hon med!

Neongrön
Har suttit och kollat på "The last song" och "Remember Me" i två dagar nu, sjukt bra och tårframkallande filmer. Inser dock att jag får ta de lite lugnt med kärleksfilmer om jag inte vill bli besvikna på de verkliga killarna i världen.. haha! Blir dock film ikväll med tillsammans med familjen men då står inte jag för valet!

Nehe dags att börja slappa, i morgon ska de städas och förberedas inför den stora dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar