onsdag 1 december 2010

Insikter....

Hade mer än gärna legat kvar i sängen idag, de va -20 ute när de va min tur att stiga upp. Det tog emot och det ordentligt! Men upp kom jag med trött var jag. Lyckade hänga med så pass i skolan så jag vet vad vi har gjort i alla fall, inte illa pinkat va ;) I brevlådan va de för en gångs skull 99% post till mig! En katalog från ett pysselföretag som jag skickat efter, en från Monki (fattade inget i den), en del av förstoringarna av korten som ska upp på min vägg och ett tråkigt reklamblad. Men ändå POST! Sen slog något slint efter lunchen! (korv och makaroner...)



Sån form kommer ni aldrig se mig i :D
Satt och funderade på om jag skulle ta tag i draget med Mikki, forshaga människorna har som mål att springa 2,5 km på minst 18 min efter jul... De borde ju vara en lätt match eller?!? Tio minuter senare var kläderna på och Mikki satt i sele och lina... Nu kom insikten/ tanken......"De är 15 minus ute Matilda!! Fattar du hur ont de kommer göra i dina lungor och hur halt de är!?!" insikt eller inte väg bar de i alla fall och mycket riktigt brann lungorna och halsen efter första uppförsbacken men har man börjat så... Stannade tre kilometer senare och plockade upp klockan 13,52 minuter, se där de va inte så svårt. Sen dog benen (de lilla av dom jag kände...) och jag låg på backen och försökte få i mig den luft som fattats de senaste 2,9 kilometrarna. Hade kunnat löpa någon kilometer till men de va ju tiden på 2,5 jag skulle kolla och i 15 minus skulle jag inte vilja springa längre... joggade ner från farfar och hem i alla fall. Pinsamt att dö efter 3 kilometer... Illa Matilda, illa..!
TRO mig att tårna brändes i duschen sen men bra kändes det och känslan av välmående och energi kom tillbaka i kroppen. De jag älskar med att träna (de få gånger man gör det...)
Ha som mål att vara i form till Maj kanske?! Tycker de låter bra! 

Tog mina skolböcker och begav mig till Olivia efter duschen för en lektion i matte, tänka om man fick låna hennes hjärna på ett prov.... Jisses va bra de skulle gå! 

Nehe gott folk nu ska jag skriva lite Kemi innan jag går och dör i sängen. Tänker drömma om Mikkis och mina äventyr på skidor! I morgon väntar en iskall dag med skola, shopping och trevligheter! :D 

2 kommentarer:

  1. Du är inte klok. Så enkelt är det. Inte ett dugg klok.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Den bittre sanningen men de är Matilda i ett nötskal ;)

    Kram Matilda

    SvaraRadera