fredag 10 december 2010

Skallkondition

Skallkondition
Nu mår jag GALET bra! Mikki och jag fick till ett riktigt bra pass, gick igenom alla moment och körde även ordförståelse och skallkondition. Rös i kroppen när jag satte in henne efter andra passet! Kommunikationen mellan oss växer, vi lär känna varandra och "kroppen" på varandra bättre för varje pass. De är sådana här dagar man älskar!
Började med lite "uttömnings" och koncentrations sträckor för att få ordning och känna vart hon och jag låg. Sen rullade det bara på.

Tog även ut de andra två. Nero fick köra lite shejping på trix. Han är så söt när han koncentrerar sig och tänker, rynkar ihop hela pannan. Prinsen! Han har åkt på en medicinkur till då saker inte hade förändrats som de skulle när vi var på återbesök. Menmen pigg är han i alla fall!
Zo fick (på tiden) träna fotgående och den där lilla skiten greppar ruggit fort vad man vill ha ut av henne och jobbar de gör hon! Så grundpositionen börjar se riktigt fin ut! Har ju inte haft henne inne så ingen köksträning där, även om jag hade önskat det. Nu kan vi traska ett par meter och hon har nog den snyggaste kontakten av de alla tre. Skruttan!
Så är nöjd efter dagen även om man ser ut som en lodis i alla kläder som blir en aning slemmiga, love it! Passade även på att ta lite kort när vi träna, mest för att Nero blivit så sjukt fin i päls och färger igen :D Men de är inte de lättaste att ta kort och styra hund samtidigt.


Skrutten! 

Hålla tungan rätt i mun! 

Han har blivit SÅ fin <3

Nu ska jag ställa mig och vika tvätt... Har tvättat tre maskiner så de är en del kläder...Sen blir de slingning av håret och Idol final. Laddar GRMT mycket till Stora Stockholm. Kan gissa på att bilen är full av ROSA saker när vi åker hem! haha
Damp hunden! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar