måndag 20 december 2010

Lyckobrev

Hemma efter en lagom utmanande bilfärd hem. Snötäckt motorväg med temperaturer som utklassar vägsaltet, detta kryddat med vindar och virvlar. På ren svenska snorhalt och ingen sikt. Hem kom vi utan att göra bilarna i dikena sällskap. Hoppas ju att människorna i de bilarna hade kläder för detta väder... Saknar redan Emilly och hennes mysiga stuga mitt i skogen!

Helgen i Stockholm blev bättre än väntat! 8 hundar på vad vi trodde var 70kvm men som visade sig vara 40... Tjejer och prefix säger jag bara ;) Hade lite otur med magsjuka hundar de två första nätterna så när vi rullade in på utställningsdagen (söndag) Så kände man hur påsarna under ögonen slog i knäna...
Lilla Zo skötte sig bättre än förväntat innan hon skulle in i ringen med Benson som gjorde ett kanonjobb! Sen att lilla fröken för dagen var dagens bästa rymling kan jag bara skylla på mig själv.. Hon slutade som 2:a och sista varvet visade hon sig riktigt fint. Kritiken var bara ett ända stort lyckobrev.
"10mån snygg tik, välprop., mycket femenin, prima huvud, elegant, gitt uttryck, kraftig käke, prima halslängd, utmärkt överlinje, bra framparti med välutvecklad skuldra, välutvecklad bröstkorg för åldern, välutvecklat bakparti med fina vinklar, utmärkt päls, fina frontrörelser med långa steg, utmärkt drive bak- kommer bra mot, ska med tiden bli mer stabil i sin bakpart sett bakifrån"  
Vad ska man säga.. De kan inte bli mycket bättre! Så nu ska de här tränas ska jag lova, inte bara mig själv jag lovat det där ;) Stort tack till Jeanette och Rose som höll lite koll på allt när en annan var i en annan värd med 4000 saker i huvudet. Efteråt blev vi turist attraktion då folk inte har fattat är schäfrar visst är en knähund och fotad blev damen när hon fick stolen för sig själ.
Avslutade med att göra lite roliga inköp, är lite besviken på att det inte fanns mer men men hittade "lite"... Hade planerat att ha med mig en nomene sele hem men stället som dom hängde på hade en charmig hund passat på att kissa på så den fick hänga kvar....


Fina Flickan! 

De tar på krafterna att rymma från Benson! 
I morgon ska jag backa upp resten och fixa hundgårdarna. Göra dom riktigt mysiga inför vintern och som bonus till Zo och Mikki för att de visat sig från sina bästa sidor denna helg. Nästa gång jag och Emilly ses är det dags för BH för henne och Aragon i Hok. (:

6 kommentarer:

  1. Gratis vännen! Du som aldrig skulle lägga tid på den hunden! :) Saknar dig du!!! Hör av mig om ridhusträningen nästa vecka..Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Ne men är inte sämre än att jag kan ändra mig ;) haha Yes box! KRam

    SvaraRadera
  3. Grattis tjejen! Hur kul som helst att träffa dig och dina busar :)

    Vi hörs om kursen! :)

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  4. Tack! Det samma du! (:
    Gör de jag är upp över öronen taggad!

    KramKram

    SvaraRadera