lördag 29 januari 2011

Adrenalin!

Tror jag skulle kunna rulla fram just nu! Middag hos fina mormor och morfar, kladdkaka av bror och sen kalas... Precis de mitt löfte gick ut på -.- Men man lär sig mycket över en middag tillsammans med de visa!

miina! (: 
Vet ni hur KUUUUUL de är att åka skidor efter tre schäfrar som drar hur fint som helst! Var helt galen efteråt. Bestämde mig för att ta ett dragpass med alla hundar eller i alla fall ha med dom när jag åkte skidor eftersom de är fysdag enligt vårt schema. Så tog på mig kläderna och hämtade hundarna. Zo försöker springa in i selen vilket fortfarande inte funkar, hon har däremot andra åsikter om de -tillräckligt mycket fart och kraft enligt henne.. Nero kommer och frågar om inte han också får följa med och svansen börjar gå när hans sele kommer fram, mammas kille! Sen är de Bus kvar som redan står vid tomtgränsen och skriiiiker eftersom vi tar sån tid på oss. frågar henne om hon inte glömt något? hunden skiner upp, laddar i 120 och springer till mig, tar selen i munnen och drar löpet tillbaka till tomtgränsen. Supernöjd med sin effektivitet -Så typiskt henne!

Tog en lättare uppvärmning innan vi intog position, dagens spår bestod av HELA Mullsjön. Awesome eftersom de är fritt fram att köra kors och tvärs efter önskemål. Trodde jag skulle dö hundradelarna efter att jag lyckats få ur "fram" ur munnen. OMG va fort de gick! Blandning av adrenalin, rädsla och glädje typ. fick inse att tre hundar blev lite för mycket så efter de fick de gå i pass, Zo var som vanligt den bästa och hon har sån glädje i det hon gör! Tror de blev typ 6km totalt och vi lyckades till och med imponera på min bror med vår fart! Blev en belöning när vi kom hem sen nerjoggning och stretching, alla tre somnade innan jag var klar. Lycka!

Har garanterat sett till att hela Mullsjö vet vem jag är nu eftersom de va en del skrik och beröm med den höga rösten + lite andra tjut och skall! Så undrar någon vilken idiot de var som försökte ta livet av sig på sjön i Mullsjö så vet ni vem ni kan nämna!

Mikki fick en kort genomgång med lite moment, mest för att hon själv ville och de är ju inte helt fel att repetera lite så de fäster ordentligt! Fick skynda mig hem för att hinna fixa till mig lite innan jag skulle till Olivia  och fira hennes 19år (: Trevlig kväll med tunering i bilbana!

Nu får de bli sängen! (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar