torsdag 20 januari 2011

Makeover

Har verkligen varit en hemma fru idag... tvättat, diskat, städat, lagat mat OCH duschat hunden! Inte illa för en "kvinna" på 288 månsnurr! -bara för att de skulle låta gammalt ;) Lyckades även fixa så datorn gav upp hoppet om liv (a)

Började med projektet "total makeover av Mikki" vilket innebar, dusch, borstning, kloklippning och filning av klorna + örontvätt och tandborstning. Tycker de hela gick rätt smärtfritt -med undantag för allt extra hår och total rengöringen av rummet efteråt.. Kan verkligen inte förstå hur en hund med så lite päls kan fälla SÅ mycket?!? Tack och lov så har jag ju super schampoot som fixar det men jag måste ju borsta lääänge efteråt! Men en låång gång är bättre än massa korta! ;) Tog mig en promenad upp till farfar för att lämna lite märgben till Zo som tycker att välden är intressantare när allt material är sönder monterat till minsta beståndsdel. Nu har hon något att pyssla med en stund innan hon fortsätter på arbetet att plocka isär väggen på lekstugan. 

Jobbigt att vara en stjärna  


Provade allt nytt! 
Eftersom Bus fått vara hemma idag och sova på sin rosa fäll har de tränats lite. Läggande inför platsen och lite fjärr. Började gå in och peta på finliret i platsliggningen med så nu rullar det nog på och i fjärren är de ju sortfarande "stå" som är vårat problem. Blir allt som JAG vill så har vi lite att jobba på fram till den 5:e februari. Måste sätta mig och lägga hennes träningsschema för våren med så jag kan få allt att gå ihop sig... 

Nu blir de några timmars slappande innan man beger sig till Nyhemshallen för att titta på lite Innebandy! 

4 kommentarer:

  1. Ska du köra lydnadsklass med henne? :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Härligt! Men hur ska du hinna med dina mål och det som vi snacka om?

    Visserligen tror jag att du om någon kan dra till den envisa sidan och fixa det! ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Ibland får man offra sig lite och lägga som du säger den envis sidan till ;) vi kör så långt vi kan så får vi se vart vi landar :) Så snart måste jag ha låååånt telefonsamtal när hon fått min hjärna till kortslutning!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam ;)

    SvaraRadera