tisdag 25 januari 2011

valp?

Nyrakade och ny insmorda ben, plus OnePiece... hade laddat för att se Sverige besegra våra danska vänner men så blev de ju inte riktigt... -skit! dom leker ju med oss som katten med musen innan hon dödar den. Pinsamt är rätta ordet!

6 månader....?
Träningen tillsammans med Veronica och My blev riktigt spännande. Kände mig lite som en självmordsbombare när jag gick in på plan med en hund som kunde explodera vilken sekund som helst.. Hade med Linnea som filmade och jag skäms över hur de första minuterna såg ut. Hundstackarn vet inte hur hon ska placera energin och tja lydnaden blir inte den bästa. Sen blir det bättre och vi kör programmet för en etta. Märks att förtroendet och ordförståelsen hamnar lite i underkant mot rutiner så vi har ett berg att besegra just nu. Men har man tagit Kinnekulle så varför inte sikta på Mount Everest? lite tragglande och tålamod så ska de nog gå vägen. De som satt som berget -dålig humor idag var apporteringen, fart som en formel1 bil -bromsspåren var i stil med dom med ;) Duktiga tjejen! Fjärren på nära håll kunde jag inte klaga på heller, där sitter ordförståelsen iaf!
Va ett par som kom och kollade på träningen och de hade frågat Linnea om Mikki va valp... då förstår ni hur hon betedde sig -.- 
Mysan och Veronica skötte sig fint och de ser riktigt fint ut inför vad som komma skall. Lite slipning på rutan bara sen sitter de som ett smäck!

I morgon blir de kondition på tjejen så tar vi tag ordentligt i lydnaden på torsdag! Måste tömma lite fysisk energi först. Ingen som vill ta över efter att jag genomlidit 5km? hon skulle behöva 10 till, MINST!

Ska försöka fixa de sketna filmerna snart med, inte för att de är något att glänsa med men den som tränar gör små framsteg (: Men nu ska jag krypa ner i sängen och ta mig en ordentlig och lång sömn, tar ju helg efter skolan i morgon ;) haha

Förresten, ingen som vet något man kan proppa i sig som gör att naglarna inte går av mitt på? Mina gör ont för att de går av så långt ner just nu... :(

Stay safe!

2 kommentarer: