lördag 1 januari 2011

Nyår

Då har man snart levt sin första dag på 2011, känns sjukt att tiden går så fort. Om 10 dagar ska jag byta ut min 8 till en 9 och därmed bli 19.. Skolan börjar och de är min sista termin på gymnasiet, läskigt!

Igår började jag dagen i skidspåren för att introducera Mikki, gick helt okey men då vi inte fått våra saker än så blev linan inte den bästa. Åkte i backen två gånger då hon inte är helt van utan stannade och vände upp på fel sida bakom mig. Riktigt mysigt att ha ett rådjur som dött precis intill spåren, fick gräla lite på damen som sååååå gärna ville dit. VI nöjde oss med 5,5 km då jag skulle vidare och inte är helt pigg, förkylningen vägrar släppa. Träffade ett par killar vid bilen som frågade om de inte kändes jobbigt att hunden inte ens visade tendens till att vara trött. Jo men jag är van, den hunden GÅR inte att trötta ut....

Dagen fortsatte hos Carro med ett gäng tjejer som lagade mat. Fläskfilé med hemmagjorda potatisklyftor och jensens favoritsås. Hur gott som helst, till efterätt fick vi chokladmousse. Blev lite spel i form av jag har aldrig, tjejmiddag och ölspelet innan vi drog vidare till en lokal där större delen av Mullsjö + liten del av Habo var. Kanske inte den roligaste festen men vad gör man inte. Jag som drack dricka innehållande 0.0 % alkohol hade ganska kul åt människorna som skulle ut i skyhöga klackar på glashal is eller dansa. Såg i alla fall till att mina tjejer kom hem ordentligt och de som var för snurriga för att gå hem själva fick lite hjälp på vägen. Har ju dock spyfobi så när de kom så långt fick de klara sig själva resten av vägen.. Tror jag var hemma runt två, tittade klart på inception sen somnade jag så skönt så!

Vaknade halv 12 idag och har verkligen inte gjort ett skit och de är så sjukt skönt! Tog mig en långpromenad med min bästa vän (Mikki). Hon vet rutinerna så jag kan bara traska på och hon gör de hon ska, kommer de någon hinner jag inte reagera innan hon är bredvid mig. Bara att traska på och fundera på livet och kika på en svans som ständigt viftar framför mig...
Nu ska jag slänga i mig en pizza och titta på en film. Önskar jag hade en onepice.... Hade gjort min dag!

Hoppas nu haft en bra dag och start på 2011 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar