fredag 21 januari 2011

Matilda, tönten

Typiskt, bara SÅ typiskt! När man varit duktig och filmat träningen -som faktiskt gick bra! så ska självklart tekniken sätta käppar i hjulet. Får försöka fixa den en annan dag så ni får se, Bus skötte sig faktiskt!


Så dagen i dag har varit full av dålig energi så tog Bus och kameran för en promenad på isen. Tyckte Bus tog så lång tid på sig att kissa i trädgården men när hon kom upp på min vänstersida med en foppatoffla i munnen förstod jag varför! -valpögonen va påklistrade och skådespelet va i världsklass Tog ifrån henne den men DOM ögonen klarade jag inte att titta på så hon fick göra lite fjärr sen springa och hämta den sketna tofflan -typiskt! 
Blev en hel del kort, några har ni redan fått se men de finns en hög till. Träningen med Bus efter gick över förväntan. hon börjar få BRA ordförståelse och är inte lika låst i kommandona som hon varit innan. Svår att bryta ett träningsmönster som hon upplevt i hela livet. Tekniken är inte den bästa men fokus just nu ligger ju trots allt på att hon ska förstå vad hon gör, ni kommer se de på filmen som kommer..


Huset i vinterkläder! 
Pratade med några från stan och jag är verkligen "känd" för att vara hundnörd. Matilda, "är inte de hon som tävlar hund", "hon är väl typ kär i sina hundar", "hon lägger all tid på hundarna" osv... Tråkigt men ändå kul. Jag gör något inte så många andra gör och kallas man tönt för denna sport så får jag vara de då (: Jag är ju i alla fall tönt på hög nivå ;) Sen att man offrat mycket av de tonåren brukar innehålla ångrar jag inte, tror inte jag är olyckligare än någon annan?!?

Ska återuppta kriget mot tekniken nu! Får se om det blir någon film ikväll eller om de får vänta lite till!

2 kommentarer: