söndag 26 februari 2012

Årets första

Spårpremiär  idag och vi fick underbart väder till den. Känns bra när man kommer tillbaka efter att ha traskat spåren till båda [tyckte jag hade grymt bra koll på vad dom avslutade förra säsongen] och Mathias frågar om jag kommit ihåg att lägga ut min "special apport" till Zo, givetvis INTE. Typiskt. Nåja de får gå ändå, de var ju bara ett vanligt rakt som jag traskat ut åt dem båda.

Började med Zo och i min planering skulle hon och jag börja bråka efter cirkus 50 meter. Inget bråk efter 50 meter.. Inget bråk alls faktiskt. Hon spårade helt enkelt fint och trivdes lite för bra med att ha mig på 15 meters avstånd [när älskar hon inte att ha mig på en replängds avstånd?] sen vet jag inte riktigt hur jag hade planerat spåret för i slutet kom näringen väldigt tätt och de var inte riktigt vad vi behövde men det var inget som förstörde allt totalt.
Dagens Kanon: Hon SPÅRADE?!
Dagens Kalkon: Hon tog för sig lite väl mycket när hon trampade ur linan och fick den bara mellan frambenen. 

Heffa blev helt till sig när han insåg att vi skulle spåra så han hade ingen tid att göra någon framföring eller likanade. Han skulle bara ut, bra de i och för sig. Sen tuffade de lilla lokomotivet på i sin egna lilla värld. Har inte speciellt mycket att påpeka mer än att han blev en aningens nonchalant i mitten men de är mitt eget fel [han köper inte den spända linan jag ger när jag vill att han ska visa mig vart spåret är...]. Något som var riktigt positivt var att han startade på direkten efter näringshögarna vilket har varit hans problem tidigare.
Dagens Kanon: Hela spåret och attityden i starten
Dagens Kalkon: Den lilla dippen i koncentrationen.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar