lördag 18 februari 2012

Ny ringande idé!

Ibland får jag sjukt konstiga idéer och de fick jag idag med. Sprang in på en affär innan jobbet för att köpa frukt till jobbet och fick se "10kr marknad" på en box i ena hörnet. Nyfiken som man är tippade jag näsan över kanten och fick se den här:

Och idén om att jag skulle lära Zo att plocka upp ringarna och hänga på dom i rätt ordning slog mig. Så efter jobbet åkte jag upp för att se ur omöjlig [inget ska ju vara omöjligt så får väll säga svårt...] de skulle vara att lära henne det. Började med dom största ringarna som är blå och gul. Tanken var att hon skulle fatta att de va skillnad på dom. Gick faktiskt fortare än jag trodde så nu kan jag säga blå och få en nosdutt på den blåa eller säga gul och få en dutt på den [ska försöka filma de nästa gång..].
Är lite kluven i hurvida jag ska gå vidare... Lära henne trä på ringarna på pinnen eller lära henne fler "färger"..

Var ju tvungen att prova med El Heffafa med och de gick utmärkt tills dess att han fattade att jag ville att han skulle lyfta ringarna. Detta innebär att han ska ha något i munnen, blää! Så jag släppte helt enkelt de projektet och tränade vidare på vår fjärr och klockan istället. Fem minuter sen  la han sig ner och gav mig denna blick :

två sekunder senare sov han tungt! Han var ju i alla fall engagerad i några minuter och det till 110%. Han är allt speciell den där lilla Prinsen. Upp i knät ska han med och det kan komma mitt i träningen och utan förvarning..


Innan vi gick in för att träna lydnad hade jag delat av valparnas hundgård och skurat rent den stora delen så efter klickerpassen gick jag ut för att göra klart. Tog med mig lite handdukar och en dyna ut som dom skulle få ligga på nu när jag tagit bort deras halm som dom prompt måste kissa i.. Gjorde skitmysigt enligt mig och skurade även den andra delen innan valparna fick komma in i deras nu väldoftande hem. Tacken jag fick vara att båda gick raka vägen fram till handdukarna och dynan och KISSADE... äckelhundar!! men leksaken dom fått skulle dom minsann behålla trots att dom var elaka. Inga prinsessor där inte och för stunden hjälper de inte ens att dom är söta som socker...!



Nu mello tillsammans med pappa och mamma! Bjuder på en grym film från YouTube, njut!
Till er som har länk till mig så vore de gulligt om ni orkar byta adress då de inte går att komma hit via den gamla. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar