fredag 3 februari 2012

A pink day!

Packade in Zo och Heffa i bilen igår för att åka och köra lite lydnad i ridhuset. Hade en bra plan för Zo efter att ha bollat lite idéer med olika vänner och de börjarde på bästa tänkbara sätt. Kommer nämligen till ett nykört ridhus. Hur lyxigt är inte det? Detta ridhus har ju inte redan allt man kan önska lixom.. Speglar, underlag som är mjukt och inte klibbar på N Å G O T! Ahh well jag klagar inte!

Hade ju laddat upp med det bästa, Rosa underställ, Rosa termobyxor [behövdes aldrig tas på faktiskt], Rosa pannband, Rosa klicker, Rosa kampdutt, Rosa koppel, Rosa godis, Rosa fäll, Rosa strumpor osv. Hur skulle de kunna bli en dålig träning lixom? och det gick inte dåligt utan hur bra som helst !

Hade en helt annan attityd i min hund och en arbetsvilja som var underbar. Var på gränsen att köra lite för länge men räddade den situationen och kunde avsluta första passet på topp! Det vi ändrat på är att hon fått en positiv bild på utrymmet frammåt och fått lära sig att bakåt är sämre än framåt. Belöningar framåt och från mig har gjort att hon nu har en helt annan syn på att sammarbete i närheten av mig! Min Prinsessa!

Lilla räven!

Heffa var inte riktigt sitt vanliga matglada jag men gjorde en fin träning han med! Kanske berodde det på att han blev förflyttad från den rosa fällen till en grå i hundkärran.. Hmm tål att tänkas på ;)
Han har även fått för sig att smaka gul snö.. äckelhund! Till hans förvåning ahr det gjort att mamma inte vill ha pussar av honom efteråt. Konstigt!? För att fullfölja en rosa dag tog jag på mig träningskläderna och åkte till gymmet för att prova ett boxningsprogram. D O G!
All ära till boxare! Ni är grymma och er kroppskontroll är inte att leka med, blir helt klart de passet nån mer gång! Ska bara bli kvitt benhinneinflammationen jag fick av allt hoppreps hoppande..


va är det för fel på gul snö?


Rosa Rockar!


Har även hunnit med ett hundbyte för ett par dagar framöver. De små [ Maraij och Pepsi] har åkt hem en sväng för att rida ut en växtvärksstorm. Åkte för att lämna dom idag på förmiddagen och med mig hem fick jag två nya helt underbart söta pälsbollar [inte alla som har den förmånen]. Varnar er! Ögonen på dessa små prinsessor är livsfarliga. Man smälter på nolltid..
Zo blev inte helt överförtjust i att jag dragit med mig två NYA valpar hem. Hon var helt inställd på att få lite semester från uppfostrandet..  men när dom inte var lika jobbiga som damen som åkt blev hon en riktig mjukis. Heffa blev störtkär på en gång, speciellt i den ena. Förstår honom! Han öppnade till och med luckan för henne, DE NI!









Durasellkaninen som är på semester!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar