fredag 24 februari 2012

att flytta en kärra

Känns som om jag blivit överkörd just nu. Kroppen är helt väck och energin finns inte överhuvudtaget... Men andra ord är jag helt slut! 

Innan energin försvann hann jag däremot göra lite saker. Tvätta, städa, Power walk tillsammans med Zo. Märks att hon uppskattar att få hitta på saker med bara mig. Blev en paus mitt i promenaden för uppletande med bland annat hemnyckeln och iphonehörlurarna som insatts. Man tar var man har lixom och Zo levererade. Hon älskar ju att få springa så alla föremål kom in. Till min lättnad var de hörlurarna som kom in först! ;) 
Synen jag möter varje dag..! :)







Snabblunch innan hundarna skulle packas in i kärran och vi skulle på träning i Taberg. Kommer upp för att hämta kärran och inser att den har sjunkt under vintern ner i leran så stödhjulet fram är det bara den övre delen som syns på och resterade fyra hjul sitter djupt dom med. U N D E R B A R T -.- Som pricken över I:t har farfar innan vintern kom ställt kärran så nära buskarna att jag inte kunde backa intill bilen utan att repa sönder den. Nu tänker ni som min pappa att "varför backade du inte intill snett då?" och de gjorde jag faktiskt. De var bara ett liiiitet problem. De gick inte veva upp kärran mer och de gjorde den fem centimeter för låg för att hänga på den. Så jag fick helt enkelt försöka flytta detta gigantiska släp FÖRHAND med alla fyra hjul i backen. Ni som har en dubbelaxlad kärra vet vad de innebär... Så efter massa vilja, aggressioner och ett försök till att använda lite muskler hade jag flyttat och lyft kärran så den gick att hänga på den på bilen.

Kom i alla fall till träningen som gick helt okey. Har mycket saker för mig som jag inte tänker på själv men som jag fick påpekat idag. Kanoners! Blir att krypa ner i soffan nu, borde ta mig till gymmet men orkar nog inte. Är lite för tom på energi. 

Hon är rätt duktig på att ställa upp sig själv min lilla prinsessa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar