lördag 25 februari 2012

man kan om man vill

Börjar vänja mig vid att jobba de tider jag gör numera och har kommit på att de går att få väldigt mycket gjort på en dag om man bara vill!
Idag jobbade jag 10-16 och var grymt avundsjuk på alla som fick vara ute i det fina vädret och sno åt sig energin solen ger. Så de var inget snigeltempo med stängningen när klockan väl slog 16.00. 

Blev ett lydnadspass med Zo, enbart transportsträckor åt alla möjliga håll. Har hittat en låt som passar PERFEKT till vårt tempo och som gör att jag klarar att kontrollera mina känslor. Den gör våran lydnad mycket gladare helt enkelt!
Heffa fick också ett pass, tänkte mig noga för idag på det som jag fick påpekat igår och jag kan ju ge mig den på att de blev bättre. Att de ibland ska vara så enkelt men ändå så svårt. Ska be lillebror filma mig någon dag så jag får se hur mycket jag faktiskt förstör min egen lydnad.. Alltid är de ens eget fel ALLTID! Typiskt! 

Zo som hade galet mycket energi fick två uppletande på baksidan av huset. Alltså i en brant nedförsbacke men mig högst upp, hihi ska man vara jobbig så ska man! 
Traskade upp en 50x30 meter stor ruta och la ut fem föremål och med en superladdad schäfer var de inga problem att få in dem på nolltid. Så för att göra de lite jobbigare la jag ut alla saker igen i samma rutan men la dom långt ut och nära så nu hade hon gamla legor + att hon var tvungen att slå på snoken från start. Trodde jag hade tänkt ut en skitbra plan för att hon skulle sluta arbeta och att jag skulle kunna säga åt henne att sluta de gör man verkligen inte. Den planen sket sig dock BIG TIME eftersom Zo gjorde ett hur fint sökarbete som helst. Typiskt henne att leverera när man inte vill! sen vill jag ju ha....: 
grymt snyggt G R Y M T!

Avslutade med en power walk på 5 km till Heffas förfäran men Zos glädje. 
I morgon blir de spår, är sjukt laddad för att se hur mycket som sitter sen förra året! Tog förresten bort mina stygn igår men såret är infekterat på djupet så nu blir de medicin i 10 dagar.. Roligt, precis vad jag behövde -.-

Stay safe! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar